سرویس تئاتر هنرآنلاین: شیوا اردوئی چندی پیش نمایش "داستان خرس‌های پاندا" اثری از  ماتئی ویسنی‌یک را در تماشاخانه پالیز به روی صحنه آورد، او پیش از آن نیز دو نمایشنامه کوتاه از وودی آلن را در قالب یک اجرا در تماشاخانه پایتخت به زبان انگلیسی اجرا کرده بود. این کارگردان قصد دارد نمایش "لی‌تراما" نوشته دیوید آیوز را نیز به زبان انگلیسی روز شنبه 18 شهریور ماه ساعت 18 و 20 در مکتب تهران اجراخوانی کند. او در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: این اثر به نوعی اجراخوانی همراه با میزانسن به زبان انگلیسی است و در حقیقت تمرین یک نمایش در حضور تماشاگر است.

کارگردان نمایش "اسپانیایی" با اشاره به اینکه این اثر ترکیبی از نمایش و ادبیات است، خاطر نشان کرد: قرار بر آن شده از این پس گروه نمایش ما هر ماه یا دو ماه یکبار در مکتب تهران به اثری از یک نویسنده بپردازد که تصمیم گرفتیم در نخستین برنامه بر نمایش "لی تراما" از دیوید آیوز تمرکز کنیم.

او در ادامه افزود: "لیتراما" مجموعه‌ای شش پرده‌ای از دیوید آیوز است که آن را ترجمه کرده‌ام و این مجموعه سال جاری توسط نشر افراز منتشر و رونمایی شد و به نوعی این اجراخوانی معرفی آن اثر است. سه تک پرده با عنوان "یک جور موجود خاص"، "خواهش می‌کنم" و "فیلادلفیا" از شش تک پرده، در این روز اجرا خواهد شد.

شیوا اردوئی در پایان عنوان کرد: پیش از این نیز اجرای دو نمایش به زبان انگلیسی داشته‌ام که خوشبختانه استقبال خوبی از آن‌ها شده است. این کار روش جدیدی است برای لذت از زبانی که مخاطب می‌داند هر چند در اجراهای قبلی تماشاگرانی که آشنایی کمی با این زبان داشته‌اند، از آن لذت بردند.

بازیگران "لیتراما" مانوش مجدزاده، محمد سعیدی، مروارید کاووسی، یاسمن حسینی و شایان دیلمقانی هستند.

دیگر عوامل آن عبارتند از کارشناس ادبیات مانوش مجدزاده، مدیرتولید: عارف بیاتی، موسیقی: رضا کیانی، گرافیک: مصطفی حیدری، مدیرتبلیغات: علی ژیان (گروه جارچی) و با حمایت انتشارات تی تی پول.

یادآور می‌شود مکتب تهران واقع در خیابان کریم‌خان، عضدی جنوبی، بن بست کیوان، شماره ۸ است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این اجراخوانی را از سایت تیوال تهیه کنند.