سرویس موسیقی هنرآنلاین: آزاده مهدوی آزاد آهنگساز و نوازنده هارمونیکا درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: نزدیک به دو سال از انتشار "خیابان پنجاه و پنجم" دومین آلبوم من گذشته است. این روزها سخت در فکر فراهم کردن زمینه برگزاری اجرای صحنه‌ای هستم و به‌طور حتم بعد از ماه‌های محرم و صفر کنسرت خود را در تهران برگزار خواهم کرد.

او افزود: برای من که در حوزه موسیقی بی‌کلام مشغول فعالیت هستم یک سری موانع و مشکلات وجود دارد که کار را کمی سخت می‌کند. به‌عنوان‌مثال ما به دنبال یک سالن با گنجایش حداقل 300 تماشاگر بودیم تا به لحاظ مالی دچار زیان نشویم. سالن حوزه هنری را برای اجرا در نظر داشتیم، اما در ادامه کار به دلیل موانع سختی که حوزه پیش رو ما گذاشت از خیر اجرای کنسرت در این مرکز گذشتیم.

مهدوی آزاد ادامه داد: این مسئله باعث شد برنامه‌های ما با تأخیر بیفتد. اکنون نیز با ماه‌های محرم و صفر برخورد کردیم، به همین دلیل برای این که تعجیل باعث افت کار ما نشود تصمیم گرفتیم در یک فرصت مناسب کنسرت برگزار کنیم ولی تمرینات خود را با پنج نوازنده خوب به سرپرستی آندره خاکریزیان آغاز کرده‌ایم و این روزها مشغول تمرین هستیم.

او با اشاره به این که سعی می‌کند یک هنرمند مستقل باشد، تأکید کرد: این استقلال دو ویژگی دارد. اول این که یک هنرمند مستقل یک سری خطوط قرمز برای خود و فعالیت‌هایش دارد و به قولی دنبال موسیقی بازاری و بیزینیسی نیست. دوم این که ابزار میان‌بر را برای ادامه حیات خود انتخاب نمی‌کند و بازیچه دست تهیه‌کننده یا اسپانسرها برای کسب درآمد بیشتر نمی‌شود. کار کردن در سبک موسیقی بی‌کلام مشکلات مضاعفی دارد. به‌موازات آن نوازندگانی که قرار است با من همکاری کنند هم همین مشکلات را خواهند داشت، اما خوشبختانه گروهی که با من کار می‌کنند در کنار کیفیت بالای نوازندگی، کیفیت اخلاقی خوبی نیز دارند که این مسئله خیال من را راحت می‌کند.

این نوازنده در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به این که از بازخورد آلبوم دوم خود رضایت زیادی دارد، عنوان کرد: برخلاف تصوری که داشتم ناشر کار از فروش خوب آلبوم "خیابان پنجاه و پنجم" در دو نسخه فیزیکی و آنلاین خبر داد، گرچه این آلبوم پخشِ شهر کتابی داشت و این روزها سیاست شهر کتاب‌ها انقباضی شده و تا زمانی که نسبت به فروش آلبوم مطمئن نباشد پخش آن‌ها نمی‌پذیرند.

مهدوی آزاد در پایان گفت: "خیابان پنجاه و پنجم" جزو آلبوم‌های پرفروش در حوزه بی‌کلام بود. البته این مسئله دلیل نمی‌شود فعلاً به فکر آلبوم بعدی باشم. به نظرم فعلاً با وجود شرایط حاکم در بازار موسیقی برگزاری کنسرت باید برای من در اولویت باشد.