سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه "فضای خالی، فصل مشترک" با آثاری از صدیقه فتح‌اله‌زاده و اورهان اوموت در گالری سیحون دایر است. در این نمایشگاه 13 تابلو از فتح‌اله‌زاده و 14 تابلو از اوموت به نمایش درآمده است که همگی با اکریلیک روی بوم نقاشی شده‌اند. فتح‌اله‌زاده در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این نمایشگاه مشترک گفت: از چند سال پیش به واسطه شرکت در چند ورک‌شاپ با تعدادی از هنرمندان اهل ترکیه آشنا شدم و یک گروه هنری شکل دادیم تا بتوانیم نمایشگاه‌های مشترکی را برگزار کنیم.

او ادامه داد: شیوه کاری ما تا حدودی به یکدیگر نزدیک است و همگی کار فیگوراتیو انجام می‌دهیم. از ابتدا عنوان "فضای خالی، فصل مشترک" را انتخاب کردیم چون همه ما تحت تاثیر زندگی در خاورمیانه هستیم و دغدغه‌های مشترکی داریم که در آثار هر کدام از ما به شکلی دیده می‌شود. این نمایشگاه نخستین کار از مجموعه نمایشگاه‌هایی است که در ادامه برگزار خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم اشتراکات و دغدغه‌های خود را بیان کنیم.

فتح‌اله‌زاده افزود: در آثار من و اورهان اوموت تلاشی برای نشان دادن حالات روحی آدم‌ها وجود دارد. این رویکرد در آثار قبلی هر کدام از ما هم وجود داشت و این نمایشگاه را می‌توان ادامه‌ای بر آثار گذشته ما دانست، اما در این مجموعه سعی کردیم با عنوانی که برای نمایشگاه انتخاب کرده‌ایم هماهنگ شویم.

او درباره ویژگی آثار خود گفت: تاکید من بر تصنعی کردن احساسات انسان است و یک درد اغراق‌آمیز را به تصویر کشیدم. گاهی دیده نشدن احساسات اشخاص باعث می‌شود آنها اغراق زیادی در نمایش آن انجام دهند و حتی حالتی تمسخرآمیز پیدا کنند. این درد در بعضی از آثارم خیلی جنبه جسمانی دارد اما نگاه من متوجه دردهای عمیق‌تری است که در روح انسان وجود دارد. علاقه زیادی دارم که چهره زنان را نقاشی کنم و دغدغه‌های آنان را به تصویر بکشم.

فتح‌اله‌زاده درباره همکاری با هنرمندان خارجی گفت: برگزاری این نمایشگاه اتفاق بسیار خوبی بود که با استقبال مخاطبان مواجه شد. مناطقی که ما در آنها زندگی می‌کنیم باعث شده است دغدغه‌های مشترک زیادی داشته باشیم و به شکل‌های مختلف با موضوع درد برخورد کنیم. تجربه‌ای که در این نمایشگاه به دست آوردیم باعث شد برای نمایشگاه‌های مشترک بعدی در ایران و ترکیه بهتر عمل کنیم و تعداد بیشتری از دوستان را در آنها شرکت دهیم

نمایشگاه "فضای خالی، فصل مشترک" با آثاری از صدیقه فتح‌اله‌زاده و اورهان اوموت تا 27 تیرماه در گالری سیحون دایر است.