به گزارش خبرنگار موسیقی هنر آنلاین: گاهی برای تصویر سازی از آنچه زیست کودکی بلکه جوانی ما را شکل می دهد، لازم است تا آلبوم خاطرات را ورق بزنیم یا از مسیر فیلم و موسیقی فضای ذهنی خود را به عقب برگردانیم. مرور سال هایی که بخشی از امروز ما را رقم زده است. اما این برگشت به عقب تنها مرور خاطرات نیست گاهی همراهی با خاطرات خوب گذشته مانند یک موسیقی فاخر و دلنشین مقدمه ای می شود تا پس ذهنمان، ذائقه امروزمان را در انتخاب موسیقی به چالش بکشانیم. کنسرت موسیقی مجید انتظامی در اجرای «همراه با خاطره ها» هم چون آلبوم موسیقی ما را به عقب برمی گرداند همان دورانی که برای ذائقه موسیقیایی خود احترامی به اندازه کارهای مجید انتظامی قائل بودیم.

مجید انتظامی با همراهی ارکستر ملی ایران آلبومی از موسیقی­ های خاطره انگیز  به همراه قطعه کامل  خرمشهر را  به روی صحنه تالار وحدت   برده است. در این شب  دلنشین محمد مهدی نراقیان، رئیس سابق دفتر شعر و موسیقی و سرود صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار هنر آنلاین در ارتباط با حس و حال خود از ارکستر سمفونی «همراه با خاطره ­ها» گفت: کارهای آقای انتظامی خاطرات مشترک و نوستالژی مشترک دوران کودکی و نوجوانی ماست و نسل ما این شانس را داشته است،  تا هم در کارتون، سریال و فیلم‌های سینمایی از این جنس از موسیقی­ های کامل، دقیق و درست استاد انتظامی را بشنوند. همه خاطرات سال­های قبل  امشب برای تمام مخاطبان مرور شد با یک اجرا و ارکستر کامل و خیلی تجربه دل‌نشین و خوبی بود.

این مدیر سابق عرصه موسیقی در ارتباط با وجه تفاوت کارهای مجید انتظامی با سایر آهنگسازان گفت: ما آهنگسازان بسیار قدر و خوبی در ایران داریم که تولیدات فاخری هم در کارنامه دارند اما تفاوت کارهای انتظامی با سایر هنرمندان عرصه موسیقی را می‌توان در نوع ارتباط گرفتن مردم با کارهای او دانست. لحن و موتیف هایی که در آثار انتظامی به کار می‌رود، آشناست و این باعث می‌شود تا آثار تلفیقی و کمی مدرن‌تر این هنرمند هم با حس و حال مردم ایجاد نزدیکی کند. این تفاوت در فضای موسیقی امروز تنها مختص به  مجید انتظامی است و در کار هنرمند دیگری تکرار نشده است.

نراقیان در خصوص ایده اجرای سمفونی خاطره‌ها و کارکرد این دست از اجراها گفت: مهم‌ترین پیش‌فرض و پیش‌نیاز هر نوآوری یادآوری است و تا حافظه موسیقی مردم به آن‌ها یادآوری نشود و کارهای خوب گذشته مجدداً تکرار نگردد، فضا برای ایجاد نوآوری شکل نمی‌گیرد و هم‌چین ذائقه دیگر پذیرای کار جدید نخواهد بود.

این مدیر سابق تلویزیونی در ادامه افزود: حتماً تکرار کارهای خوب گذشته جدا از ابعاد احساسی و نوع ارتباطی که با مردم  برقرار می کند، در رشد و ترقی موسیقی کشور جایگاه مهمی دارند. در حقیقت تکرار موسیقی های خوب و فاخر، پیش‌نیاز  رشد و ترقی  موسیقی کشور هستند؛ چه تکرار موسیقی‌هایی از جنس کار انتظامی و حتی موسیقی‌های قدیمی‌تر سنتی بنابراین  این موسیقی ها تا مجدداً یادآوری نشوند زمینه  بروز  نوع آوری و پیش روی و خلاقیت در عرصه موسیقی فراهم نمی‌شود.  

وی در جواب این سؤال که اجرای سمفونی  «همراه با خاطره ­ها» چقدر در ایجاد حس مشترک میان مخاطبان یک سمفونی می‌تواند باشد، گفت: حتماً این مسئله به خوبی رخ خواهد داد.