گروه ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین – به‌مناسبت عملیات «وعدۀ صادق» گپ‌وگفت کوتاهی با علی رستمی نویسنده و پژوهش‌گر خوزۀ حماسه و جهاد و شهادت داشتیم تا از نگاه ایشان مسئلۀ مهم پاسخ به رژیم صهیونیستی را بررسی کنیم.

رستمی که خودش از نوجوانی در جبهه‌های دفاع‌مقدس حضور داشته چند سالی است در سوریه مشغول پژوهش و تحقیق دربارۀ رزمندگان و شهدای محور مقاومت بوده و شناخت خوبی از مردم و مسائل منطقه دارد.

 

 

نخستین سوال ما از ایشان این بود که عملیات وعدۀ صادق چه اثری روی جامعه خواهد داشت. ایشان در این‌باره گفت: در ابتدا باید اشاره کنم که این سیلی بسیار به‌جا و لازم بود و بچه‌های اهل قلم و هنرمند باید تلاش کنند تا ابعاد فراسرزمینی، و بین‌المللی این اتفاق را به مردم جهان نشان بدهند. حتا می‌توانیم بگوییم ابعاد این گوش‌مالی فراتر از مسئلۀ قدس و اسلام بود چرا که جنایات رژیم خبیث صهیونیستی فقط به مسلمان‌ها محدود نمی‌شود. از طرف دیگر باید کاری کنیم که این حماسه موجب وحدت در جامعه بشود و دل‌های مردم را به‌هم نزدیک کند. همان‌طور که خود آقای حاجی‌زاده از محبوبیت بالایی در بین اقشار مختلف جامعه برخوردار است. خیلی‌ها با سلایق مختلف سیاسی او را دوست دارند و بحمدالله وجود ایشان یک قوّت قلبی شده برای مردم ایران. ما باید روی موارد وحدت‌آفرین تمرکز کنیم و اجازه ندهیم شکاف و اختلافی در جامعه ایجاد شود. این نکتۀ مهم و حساسی است که نباید از آن غافل بشویم.

رستمی در ادامه افزود: مردم منطقه به‌ویژه اهالی سوریه و غزّه بعد از حملۀ رژیم صهیونیستی به سفات ایران در دمشق بسیار پی‌گیر پاسخ محکم ایران بودند و بعضاً در ارتباط‌های که داشتیم به ما گله می‌کردند که چرا ایران جواب اسرائیل را نمی‌دهد. به‌هرحال تقریباً تمام نیروهای محور مقاومت در منطقه، چه شیعه و چه اهل سنّت طرفدار و هم‌راه ایران هستند و بعد از عملیات موشکی و پهبادی ایران قلب‌شان شاد. همان‌طور که در پیام‌هایشان می‌بینید؛ درست مثل شادمانی بعد از طوفان‌الاقصی. عملیات دقیق و حساس ایران قطعاً تأثیر مهمی روی اتفاقات منطقه خواهد داشت. شکرخدا دیدیم که امید به استقامت و مبارزه در رگ‌های خستۀ اهالی غزه و کرانۀ باختری دمیده شد و فریاد تشکر از "ایران" و  صدای "لبیک یا خامنه‌ای" در صحن مقدس مسجدالاقصی طنین‌انداز شد.

گفتگوی مفصل با علی رستمی به‌زودی در هنرآنلاین منتشر خواهد شد.

photo_2024-04-14_11-58-39