به گزارش هنرآنلاین، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب و حمایت های شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۰۰ جلد کتاب از اندیشمندان ادیان آسمانی دیگر در خصوص تشیع و به ویژه حضرت امیر المومنین ترجمه و تا پایان سال روانه بازار نشر می‌شوند.

خامه‌یار درگفتگو با هنرآنلاین با تایید این خبر اظهار کرد: با توجه به ویژگی های نسل جدید از جمله کنشگری، پرسشگری و ... نیاز است تا نظرات و مباحث مطرح شده توسط دیگر اندیشمندان جهان در خصوص تشیع و حضرت امیر ترجمه و در دسترس ایشان قرار بگیرد.

وی افزود: بسیاری از اندیشمندان و صاحب نظران ادیان آسمانی دیگر با نگاهی موشکافانه و متفاوت در زندگانی امیر المومنین علیه الاسلام و مذهب تشیع مطالعه کرده اند و آثاری بس شگرف و متفاوتی را خلق کرده‌اند که ترجمه آنها می‌تواند به شناخت بهتر  توسط نسل جدید کمک شایان توجهی داشته باشد.

خامه یار در انتها به تاریخ فرهنگ و تمدن درخشان ایران اسلامی اشاره کرد و تاکید کرد: ایرانی ها اسلام را به دلیل شعارها و ارزش های والای آن با آغوشی باز پذیرفتند. بعدها نیز این ارزش ها را پرورش و تکمیل کرده و در نهایت در تشکیل تمدن اسلام نقش بسزایی را ایفا کردند.