به گزارش هنر آنلاین، روز جمعه ۶ بهمن، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ششمین روز برگزاری خود را پشت‌سرگذاشت و به نیمه دوم روزهای برگزاری این دوره وارد شد.

استقبال قابل قبول مخاطبان از اجراهای روز ششم

ششمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی سپری شد که مخاطبان و تماشاگران تئاتری از آثار اجرا شده در بخش‌های مختلف این روز استقبال قابل قبولی را داشتند. «انگشتر و چاه» احسان جانمی از اصفهان، «آوینیون» حسن معینی از تهران آثاری بودند که با بیشترین استقبال مخاطبان مواجه شدند.

آثار بخش تئاتر خیابانی جشنواره چهل و دوم نیز توانستند اقشار مختلف را جذب خود کنند و اجرا شوند.

افتتاح یک پلاتوی تئاتری و وعده ساخت سالن شماره ۳ تماشاخانه ایران‌شهر

روز جمعه ۶ بهمن و در میان برگزاری ششمین روز جشنواره تئاتر فجر، پلاتوی تمرین تماشاخانه ایران‌شهر در محل سابق دپوی دکور این مجموعه، افتتاح شد.

در این مراسم که دبیر جشنواره چهل و دوم تئاتر فجر و تعدادی از هنرمندان تئاتری حضور داشتند، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ساخت سالن شماره ۳ تماشاخانه ایران‌شهر و افتتاح آن در سال ۱۴۰۳ را وعده داد.

پلاتوی جدید تماشاخانه ایران‌شهر مختص تمرین گروه‌های تئاتری که آثارشان در این تماشاخانه اجرا خواهد شد و همچنین اجرای آثار تجربی و مونولوگ است.

حضور وزیر ارشاد در تالار وحدت

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ششمین روز از جشنواره چهل و دوم به تماشای نمایش «تروما» به کارگردانی احمد سلیمانی در تالار وحدت نشست.

وی پیش از تماشای نمایش، در جمع خبرنگاران تاکید کرد که تلاش و برنامه‌ریزی‌های برای افزایش بودجه تئاتر و رفع نابرابری بودجه تئاتر با سینما انجام می‌شود.