به گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین، مجموعه شعر جدید فاضل نظری با عنوان «وجود» در فهرست ۴ نامزد دریافت جایزه بخش شعر کلاسیک بزرگسال  هجدهمین جشنواره شعر فجر قرار گرفته است، اما وی با انتشار متنی در فضای مجازی از حضور در این جشنواره انصراف داد.

این شاعر نامدار و پرآوازه درباره علت کناره‌گیری خود نوشت: امروز مطلع شدم کتاب «وجود» در فهرست ۴ نامزد دریافت جایزه کتاب سال شعر کلاسیک فجر است. با احترام و سپاس از عنایت دبیر ارجمند و هیأت محترم داوران این دوره به کتاب این بنده کمترین، با هدف ایجاد فرصتی مناسب‌تر برای حضور و درخشش شاعران عزیز جوان، از حضور در این رقابت، اعلام انصراف می‌نمایم و امیدوارم این جشنواره در سپهر فرهنگ و ادبیات فارسی به جایگاه خود دست یاد.

منبع:فارس

هنرآنلاین: فاضل نظری یکی از شعرای محبوب و پرطرفدار امروز کشورمان به‌حساب می‌آید که معمولاً کتاب‌های وی بارها تجدید چاپ می‌شود. «گریه‌های امپراطور»، «اقلیت»، «آن‌ها»، «ضد» و «وجود» مجموعه شعرهای منشر شدۀ اوست. نظری ۱۰ شهریور ۱۳۵۸ در خمین متولد گردید و تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش گذراند و برای ادامۀ تحصیل عازم پایتخت شد. او تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دکترای رشتۀ مدیریت تولید و عملیات در دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد و پس از آن به تدریس در دانشگاه پرداخت. نظری سابقۀ ریاست حوزۀ هنری استان تهران، ریاست مرکز موسیقی و دبیری جشنوارۀ بین‌المللی شعر فجر را در پرونده دارد. 

در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم
اصلاً به تو افتاد مسیرم که بمیرم

یک قطرۀ آبم که در اندیشۀ دریا
افتادم و باید بپذیرم که بمیرم

یا چشم بپوش از من و از خویش برانم
یا تَنگ در آغوش بگیرم که بمیرم

این کوزه ترک خورد! چه جای نگرانی‌ست
من ساخته از خاک کویرم که بمیرم

خاموش مکن آتش افروخته‌ام را
بگذار بمیرم که بمیرم که بمیرم

گریه‌های امپراطور