به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ۲۵۰۰ موسسه قرآنی داریم که بخش عمده آنها در این دوره نمایشگاه قرآن کریم حضور دارند، شعار محوری این نمایشگاه با تمسک به قرآن «امید و آرامش» است و امیدواریم جامعه دینی در پرتو قرآن به حل مشکلات خود بپردازد.

وی با اشاره به اینکه در یک ‌ماه گذشته نسبت به برگزاری حضوری نمایشگاه تردید وجود داشت، اظهار کرد: پس از اینکه کرونا فعالیت‌های جامعه را محدود کرده بود، خوشبختانه با واکسیناسیون سراسری پیک ششم کرونا را هم با حداقل هزینه پشت سر گذاشتیم و پیشنهاد ما این بود که این دوره نمایشگاه قرآن کریم حضوری برگزار شود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: جامعه قرآنی و مردم ما نیازمند این‌گونه مجامع دینی هستند و تعطیلی آن برای دوستداران معارف دینی تاثیر منفی خواهد داشت. با کمک همکارانم در معاونت قرآن و عترت این نمایشگاه به سرانجام رسید. ابتدا ۱۸هزار مترمربع برای برپایی نمایشگاه مد نظر ما بود اما با مشارکت و حضور موسسات قرآنی بیش از ۴۰ هزار متر از فضای مصلی امروز میزبان دوستداران قرآن است.

اسماعیلی از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه قرآن تشکر کرد و در پایان گفت: نمایشگاه امسال با نام شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده و امیدواریم با استمداد از روح این شهید بزرگوار به همه اهداف خود برسد.