به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، در ابتدای این جلسه محمدرضا درند رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های این انجمن ارائه کرد که شامل برگزاری جشنواره های عروسکی ، خیابانی ، استندآپ کمدی و... بود.

آرش رضایی شهردار این شهر نیز با اشاره به اجرای برنامه های تئاتری در تمام مناسبت های سال کرمانشاه گفت: در کنار توسعه عمرانی شهری برای ما توسعه فرهنگی کرمانشاه مهم بوده و از همین روست که در تمام مناسبت های تقویمی ویژه برنامه های نمایشی را برگزار کرده ایم.

وی به اجرای تئاتر با کمک انجمن هنرهای نمایشی استان در مناطق محروم پرداخته و گفت: از سال گذشته که تعامل خوبی را با انجمن هنرهای نمایشی برقرار کرده ایم رویدادهای مختلف تئاتری در این شهر داشته ایم و قرار است یکی از فرهنگسراهای تازه ساخته شده را در اختیار تئاتر قرار دهیم.

وی اعلام آمادگی کرد که میزبان رویدادهای ملی تئاتر باشند و افزود: اماده ایم تا برای بالابردن روحیه نشاط و امید در بین شهروندان تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: علاقه مندم به دور از شعار ، اقدامات بلند مدت و زیربنایی برای این شهر انجام دهیم.

در بخش دیگر جلسه حجت الله موسوی اجاق رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر کرمانشاه با اشاره به قابلیت بالای هنرمندان این شهر در زمینه های مختلف موسیقی و تئاتر تاکید کرد : تئاتر بهترین وسیله برای رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه است.

وی با بیان این جمله که مردم کرمانشاه امروز به شادی و نشاط بیش از هر چیز نیاز دارند بخشی از آسیب های اجتماعی این شهر و گسترش افسردگی در بین مردم را از جمله مسائل پیش روی مدیریت شهری عنوان کرد.

وی در ادامه به تشریح رویکرد های هنری و تئاتری شورای شهر و شهردار کرمانشاه پرداخته و انجام اقدامات سریع در این خصوص را خواستار شد.

photo_2017-05-07_11-38-14

مدیر کل هنرهای نمایشی نیز با یاد از دو هنرمند درگذشته این شهر احمد عزیزی و عارف لرستانی ابراز امیدواری کرد که این نگاه فرهیخته از سوی مدیران شهری کرمانشاه مبنی بر ضرورت حضور هنرمندان و هنر همچنان ادامه پیدا کند.

وی با بیان این مطلب که بسیاری از شهرداری ها هنوز گرفتار مباحث شهری و ساخت و ساز ها هستند از این که کرمانشاه از این مرز گذشته و به مباحث فرهنگی و اجتماعی با بهره گیری از هنر تئاتر می اندیشد ابراز خوشحالی کرد.

وی تئاتر را ظرفیت مناسبی برای مدیریت شهری دانست که می تواند بسته های آموزشی غنی برای شهروندان داشته باشد و بر مردم و کودکان و نوجوانان تاثیر بگذارد و فضای ارتباطی با مخاطب را در مناسبت های تقویمی تغذیه کند.

مهدی شفیعی رد بخشی از صبت هایش به تفاهم نامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری های شهر های مختلف در خصوص ساخت و تجهیز پلاتو های کوچک اجرایی پرداخته و اعلام آمادگی کرد که در این زمینه تفاهم نامه ای نیز با این شهر برقرار شود.

وی توجه به جشنواره های شهروندی را زمینه ای برای جذب گردشگر ، افزایش روحیه همبستگی ملی و نشاط در جامعه دانسته و بر افزایش زیرساخت های آموزشی تئاتر در این شهر تاکید کرد.

شهردار کرمانشاه در پایان این جلسه به اتفاق هیات همراه از تالار حافظ بازدید کرد.