سرویس استان های هنرآنلاین: حمید وامق گفـت: برنامه ریزی صورت گرفته در راستای گسترش تئاتر در میان اقشار مختلف جامعه و با تاکید بر فراگیر کردن و جامع بودن هنر تئاتر به عنوان هنر مادر است که " جشن  ٩٢ سالگی تئاتر " در طول  یک هفته به صورت گسترده در تمام نقاط استان اجرا می شود.

رئیس انجمن نمایش فارس ادامه داد: تاکید  اعضای  هئیت رئیسه انجمن نمایش  استان بر آن است که در یک تعامل چند سویه ضرورت و اهمیت نقش تئاتر به عنوان هنری پویا، کاربردی و تفکرزا  که فعالیت آن  در تمام  لایه های اجتماع  شکل می گیرد ادراک شود و این مهم جز  در سایه همکاری تمام  نهاد های اجرایی استان میسر نمی شود .

وامق با بیان اینکه برنامه جشن ٩٢ سالگی تئاتر فارس برای اولین بار  است که با حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  برگزار می شود، خاطرنشان کرد:این برنامه به مدت یک هفته  برگزار می شود  که هر روز آن اختصاص به یک ویژه برنامه دارد.

او ادامه داد: در روز ١١ اردیبهشت ماه که به  نام تئاتر  و موسیقی نام گذاری شده است علاوه بر حضور هنرمندان  تئاتر  استان  در برنامه کنسرت "چارتار"، از فعالین  موسیقی  نمایش  تقدیر  و  در این روز  از هنرمندان پیشکسوت که در بستر بیماری هستند دیدار خواهد شد .

وی افزود: در روز سه شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه جاری با عنوان تئاتر و ادبیات از نام آوران ادبیات نمایشی در سال ٩٥ تقدیر خواهد شد و با توجه به  تقارن  این  روز  با روز بزرگداشت  مقام معلم، برترین  معلمان  تئاتر  شیراز مورد تقدیر قرار می گیرند. 

او اشاره داشت: در روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت جاری با  عنوان تئاتر و سینما علاوه بر اکران یک فیلم که بر اساس اقتباس از یک نمایشنامه برتر ادبیات نمایشی جهان تولید شده است، از هنرمندان تئاتری فعال  در سینما نیز تقدیر می شود . در روز پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت جاری این برنامه با عنوان تئاتر و دفاع مقدس با برنامه های زیارت از قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای دارالرحمه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هنرمندان تئاتر، دیدار از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس و اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس برگزار می شود.

وامق اظهار داشت: در روز جمعه پانزدهم اردیبهشت جاری با عنوان تئاتر  و هنرهای تجسمی شاهد اجرای یک پرفورمنس نمایشی به همراه نمایشگاه عکس تئاتر و برنامه تقدیر از عکاسان  فعال در عرصه نمایش خواهیم بود و در روز  شنبه شانزدهم اردیبهشت جاری با عنوان "تئاتر برای همه" شاهد اجرای نمایش در زندان ها، خانه های سالمندان، مدارس و مراکز تاریخی- فرهنگی خواهیم بود.

رئیس انجمن نمایش فارس بیان کرد: در روز  یکشنبه با عنوان  تئاتر  و معماری، علاوه بر افتتاح مجموعه تئاتر شهر از  المان تئاتر رونمایی خواهد شد و در این روز  از برترین اساتید نمایش ایرانی تقدیر و در راستای آشنایی جامعه با تئاتر با همکاری روزنامه های کثیرالانتشار هر روز  مقالات تخصصی نمایش در صفحات فرهنگ و هنر چاپ می شود.

الهه بهرامی