سرویس استان‌های هنرآنلاین: مسعود عقلی درباره شکل‌گیری این اثر نمایشی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: حدود دو سال پیش در پی وقوع برخی از حوادث منطقه‌ای، این مسائل باعث دغدغه‌ من شد و به نظرم آمد نوبت نوشتن این مسائل است چون نگارش من به شدت وابسته به محیط اطرافی است که در آن زندگی می‌کنم و اصولا خیلی به دنبال مضامین دور نمی‌روم؛ البته انتخاب مسائل روز منطقه برای نوشتن، کار دشواری بود چون هنوز خیلی از آن زمان نگذشته است و با کمی بی‌دقتی کار شکل گزارشی پیدا می‌کرد؛ بنابراین سعی کردیم در قالب یک داستان خانودگی مسائل روز منطقه، جنگ و گروه‌ها تکفیری را مطرح کنیم.

او با بیان اینکه نمایش "رسوب" یک درام خانوادگی است که بیشتر به مسائل شخصی و روابط آدم‌ها می‌پردازد، در خصوص داستان نمایش ادامه داد: در این نمایش شخصیتی به نام امیر که در مناطق خاورمیانه‌ای مشغول فعالیت خبرنگاری است؛ تصمیم می‌گیرد با نامزد لبنانی‌اش به خانه پدری خود برگردد و در خانه پدری با هم زندگی کنند اما متوجه می‌شود که اوضاع پدر و مادرش مانند گذشته نیست و زندگی  آنها دچار آشفتگی شده است.

عقلی در اظهار نظری در خصوص این دوره جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: خوشبختانه در این دو سال در جشنواره تئاتر فجر تمرکززدایی صورت گرفته و جشنواره تئاتر فجر در شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود و تنها مختص تهران نیست.

این هنرمند اهل مشهد در خصوص چگونگی وضعیت تئاتر در این شهر نیز بیان کرد: خوشبختانه تئاتر مشهد مخاطب دارد و دیده می‌شود اما همه تماشاچی‌ها از شرایط بد بلک‌باکس‌ها ناراضی‌ هستند. حوزه هنری در حال ساختن یک بلک‌باکس است اما عملا شش ماه است که کار خوابیده است، تئاتر کنونی مشهد در حال درآمدزایی است و بر روی جایی که درآمدزایی دارد می‌توان سرمایه‌گذاری کرد؛ چنین فضایی می‌تواند گردش مالی داشته باشد.

او در خصوص وضعیت سالن‌های تئاتر در این شهر ادامه داد: ما سالن‌های مناسبی برای اجرا نداریم. در نمایش اخیرمان در استفاده از بلک باکس مشکل داشتیم چون نور مناسبی نداشت و سقف کوتاه بود. البته بلک‌باکس سالن اشراق از وضعیت بهتری نسبت به سالن بهار برخوردار بود و به همین خاطر برای اجرا آن را انتخاب کردیم اما  تنها یک سالن استاندارد داریم که آن هم سالن دور افتاده "هاشمی‌نژاد" است.

نمایش "رسوب" با بازی سعید صادقی، فاطمه توانا، مهسا اکبرپور، جواد محمدزاده، تارخ اردشیری و پریا هروی دهم بهمن‌ماه در دو نوبت 18:30و 20:30 در تالار چارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.