سرویس تئاتر هنرآنلاین: انوش معظمی بازیگر مستند نمایش "سرباز" در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره نقشی که در این اثر ایفا می‌کند، گفت: من در این مستند نمایش در نقش "ژنرال پتراووس" حضور دارم که او نماینده سازمان‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی است. در همین کار نیز در یکی دو قالب در لباس ژنرال فرو می‌روم. این نقش توسط آقای پارسایی به بنده پیشنهاد شد و زمانی که نمایشنامه را خواندم، خیلی از آن خوشم آمد چراکه نقش بسیار جای کار داشت و این شخصیت در این نمایش خاص دیده شده از این رو به عنوان یک تئاتری این شخصیت برایم جذاب بود.

او در ادامه افزود: بازی در این نقش، با یک صفحه دیالوگ انگلیسی شروع می‌شود که باید با یک لهجه نزدیک به آمریکایی آن را قرائت کنم و برای بازیگری مانند من که زبان انگلیسی‌اش فوق‌العاده ضعیف است، چالش بسیار بزرگی بود و خدا را شکر با راهنمایی‌هایی که آقای پارسایی انجام دادند، توانستم که این دیالوگ‌ها را حفظ کنم.

معظمی ضمن اشاره به اینکه سال‌ها قبل از شهادت قاسم سلیمانی نسبت به ایشان ارادت خاصی داشتم، اظهار کرد: حتی سر یکی دو کار از فیض حضور ایشان برخوردار شده بودم و از او شناخت داشتم و شهادت سردار ضربه هولناکی به روح من و کشورم وارد کرد. من اگر بخواهم در یک جمله جمع‌بندی کنم، باید بگویم که سردار قاسم سلیمانی جای تمام اسطوره‌ها را برای من پُر کرد و جایگزین تمام اسطوره‌هایی شد که در ذهن من و در زندگی‌ام به آن‌ها علاقه داشتم. ایشان مقام اول را دارند و اساطیر دیگری که به آن‌ها باور داشتم، ذیل نام حاج قاسم سلیمانی قرار می‌گیرند.

او درباره بازخورد مخاطبان نسبت به شخصیت‌اش در مستند نمایش "سرباز" گفت: از بازخورد مخاطبان نسبت به نقش‌ام بسیار راضی بودم. دوستان، آشنایان و عزیزانی که در سالن این مستند نمایش را تماشا کردند، از کلیت کار راضی بودند. به نظرم این اثر نه نقش اول دارد و نه نقش آخر؛ بلکه یک تفکر است که حول محور نام حاج قاسم سلیمانی شکل می‌گیرد و تماشاگران نیز در یک کلیت اثر را می‌بینند و خداراشکر بازخورد این نمایش بی‌نظیر بوده و حتی تعدادی از کشورهای خارجی نیز درخواست کردند که این کار با ترجمه‌ای متفاوت در کشورشان نیز اجرا شود.

این بازیگر درباره دیگر فعالیت‌هایش در این روزها عنوان کرد: به تازگی بازی در یک فیلم سینمایی به نام "تک تیرانداز" به کارگردانی علی غفاری را به پایان رساندم که قصه این فیلم، در رابطه با شهید زرین یکی از اساطیر تک تیرانداز کشورمان است که یک رکورد دست نیافتنی را در جهان به جای گذاشته و او بیش از 700 شلیک موفق داشته است. من در این فیلم، نقش یک تک تیرانداز عراقی را بازی می‌کنم که امیدوارم به زودی روی پرده برود. همچنین قرار است در یک مجموعه تلویزیونی شبکه نمایش خانگی به نام "جیران" به کارگردانی حسن فتحی نیز ایفای نقش کنم که امیدوارم بزودی فیلمبرداری این کار نیز شروع شود. ستاره پسیانی، هومن برق نورد، مهدی پاکدل و... دیگر بازیگران این فیلم هستند.