سرویس تئاتر هنرآنلاین: مجید رحمتی بازیگر مستند نمایش "سرباز" به کارگردانی حسین پارسایی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره همکاری خود با این پروژه گفت: "سرباز" سومین نمایشی است که با آقای پارسایی کار می‌کنم. نخستین همکاری من با او در نمایش "قصیده بلند باران" بود و دومین کار نیز "من که دانستم" نام داشت و این نمایش، سومین همکاری من با آقای پارسایی است.

او در ادامه درباره نقش خود در مستند نمایش "سرباز" عنوان کرد: من در این مستند، نقش یک مستندساز آمریکایی به نام "ریچارد صمدی" را بازی می‌کنم که در حال آماده کردن یک مستند نمایشی درباره زندگی قاسم سلیمانی فرمانده کاریزماتیک خاورمیانه است. این مستندساز در قصه‌هایش با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود و با افراد مهمی مصاحبه می‌کند. از زمانی که سردار سلیمانی به سپاه کرمان وارد می‌شود با فرازهایی از زندگی ایشان مواجه می‌شویم و به تحولاتی می‌رسیم و در آخر دیگر نام من ریچارد نیست و به فرهاد تغییر می‌کند.

رحمتی در ادامه درباره ویژگی‌های این نمایش که منجر به همکاری‌اش در این پروژه شد، افزود: همیشه برایم زندگی‌نامه افراد بزرگ مهم است. انسان‌ بزرگ در طول تاریخ تأثیراتی دارد و این موضوع برایم بسیار جذاب بود. اوایل گمان می‌کردم که ممکن است با یک اثر شعاری روبه‌رو شوم اما زمانی که برای بازی به این پروژه دعوت شدم، دیدم قصه دراماتیک خوبی دارد. خصوصا آقای پارسایی از فرازهای واقعی زندگی سردار استفاده کرده است. به عنوان مثال اوایل دوران جنگ قرار بود سردار سلیمانی در یکی از بیمارستان‌های مشهد کشته شود و رفته‌رفته به تحولاتی می‌رسد که بنده به عنوان بازیگر برایم جذاب بود.

این بازیگر تئاتر درباره چالش‌هایی که در ایفای این نقش داشته، یادآور شد: مهم‌ترین چالشی که در انتخاب این نقش داشتم این بود که تنها 7 جلسه برای حفظ کردن کل نمایشنامه وقت داشتم و با توجه به اینکه گروه نیز یک گروه حرفه‌ای بسیار خوب است، به من گفتند که حدودا 10 روز از زندگی‌ات را تعطیل کن و ما در طول این مدت هر روز از ساعت 10 صبح به محل تمرین می‌آمدیم و تا 8 شب به تمرین این نمایش می‌پرداختیم. خوشبختانه در چند روز گذشته که این نمایش روی صحنه رفته، بازخوردهای خوبی از ایفای نقش خودم دریافت کردم.

مجید رحمتی در پایان درباره فعالیت‌های دیگر خود گفت: در حال حاضر مشغول آماده‌سازی یک نمایش به کارگردانی و نویسندگی مرتضی شاکران برای جشنواره تئاتر فجر هستم که در جشنواره تئاتر مقاومت نیز حضور داشت و خوشبختانه چند جایزه نیز از آن خودش کرد. این نمایش نیز در مورد شهیدی به نام عبدالحسین برونسی از تربت حیدریه بود. همچنین یک پروژه دیگر نیز در دست تولید داریم به نام "اتل سورون" به کارگردانی شهروز دل‌افکار که این نمایش با بچه‌های کارگاه تئاتر مستقل که بنا به دلایلی تعطیل شده، کار کردیم و بنده نیز به عنوان مشاور نمایش ایرانی در آن حضور دارم و این اثر نیز قرار است در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برود. ضمن اینکه مشغول بازی در یک سریال به نام "طلاق" ساخته ابوالقاسم طالبی هستم که هم‌اکنون در حال ضبط است و قرار است روی آنتن شبکه سوم سیما برود.