به گزارش هنرآنلاین، نمایش "از میان مردگان" به نویسندگی شیما محمدبیگی و کارگردانی سمیه مطلبی و تهیه‌کنندگی علیرضا یگانگی، ۱۰ تا ۳۰ آذر  ساعت ۱۷:۴۵ در مجموعه دیوار چهارم به روی صحنه می‌رود.

نمایش "از میان مردگان" اقتباسی "از مغازه خودکشی" با داستان‌های متفاوت‌تر است. یک خانواده 4 نفره صاحب مغازه‌ای هستند که شغل اجدادی آنهاست و اتفاقاتی باعث می‌شود مسیر زندگی این خانواده تغییر کند.

سمیه مطلبی کارگردان نمایش در مورد "از میان مردگان" گفت:  همیشه نقطه‌هایی از زندگی هست که باید بایستیم و نگاه کنیم به ردپای خودمان در جهان هستی. اینکه سرنوشتی که ما برای خود رقم می‌زنیم همان ارتعاشاتیست که به جهان می‌دهیم و این مهمترین قانون زندگی‌ست که نسبت به آن بی‌تفاوتیم. از میان مردگان نمایشنامه‌ایست تلخ و شیرین و آینه‌ایست تمام قد که اکثر آدم‌ها می‌توانند حتی لحظه کوتاهی از زندگی خود را در آن ببینند.

از عوامل نمایش "از میان مردگان" می‌توان از بازیگران: (به ترتیب ورود به صحنه) علیرضا یگانگی، سمیه مطلبی، دنیا مستعلمی، فرزاد صبارو، حمیدرضا بوسعدی، حسین عماری امیرصیرفی، فرید یوسفی، سروش پارسا، فرید لطفیو آیدانا سبزواری، بازیگران خردسال: یسنا رزمی و شاینا تقی نیا، مجری طرح: انوشه زاهدی، طراح نور: ایمان نظری، عکاس: رضا نجیب، ساحل سبزعلی، هنگدرام: امیر سیدی، پیانو و طراح پوستر: حسین عماری، گریم: الهام گیوه کی، ساخت تیزر: مهدی مرادی و روابط عمومی: ناصر ارباب نام برد.

در خلاصه نمایش آمده است: خانواده‌ای در مغازه ابزار مرگ و خودکشی می‌فروشند و یک سری اتفاق که رخ می‌دهد...

 

سیستم صوتی "تماشاخانه سنگلج" به روز شد

در ادامه بازسازی بنا و ارتقای امکانات فنی تماشاخانه سنگلج، سیستم صوتی تماشاخانه سنگلج به جدیدترین امکانات روز مجهز شد.

میکسر صدای آنالوگ تماشاخانه سنگلج با یکی از به‌روزترین  میکسرهای صدای دیجیتال تعویض شد. از امکانات این سیستم جدید، می‌توان به بالا رفتن سطح دسترسی برای کنترل صوت، ارتقاء کیفیت صدای سالن و افزایش تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها اشاره کرد.

پیش از این، سیستم صوتی قدیمی مجموعه شامل بلندگوهای فرسوده بود که اکنون به یک سیستم آرایه‌ای مجهز شده است. این سیستم شامل دو عدد ساب و چهار عدد بلندگو است که در طرفین صحنه، براساس یک طراحی استاندارد، به صورت معلق  به سقف متصل است که صدا را  به طرز یکنخواخت در کلیه نقاط سالن پخش خواهد کرد.

گفتنی است روند تکمیلِ بازسازی تماشاخانه سنگلج در زمان مدیریت پریسا مقتدی، پس از تعویض صندلی‌های سالن نمایش و مرمت نمای بیرونی درحال انجام است.

 

آریان رضایی با مَشروع به صحنه می‌رود

نمایش مَشروع به زودی به کارگردانی آریان رضایی روی صحنه می‌رود.

نمایش مَشروع تازه‌ترین تولید گروه مونو/ شورایی به شیوه تعاملی و بر اساس روش‌های تئاتری آگوستوبوال که تجربه جدیدی در حوزه تئاتر تعاملی است  به زودی با ایده‌پردازی و کارگردانی آریان رضایی روی صحنه می‌رود.

آریان رضائی پیش از این نیز نمایش‌هایی چون برلین، دستت را به من بده، رپرتوارهای مونو/ شورایی، خداحافظ، دیور و دروغ را کارگردانی کرده است.

 

تالار هنر میزبان "پروفسور جیلی بیلی" شد

نمایش "پروفسور جیلی بیلی" به نویسندگی دیوید وود، ترجمه حسین فدایی حسین و کارگردانی مجید علم بیگی روز پنج شنبه 7 آذر ماه در تالار هنر افتتاح شد.

در خلاصه داستان آمده است: "آجیل‌ها طبق برنامه هر سال برای خود نمایشگاهی ترتیب داده‌اند. گردو مدیر این نمایشگاه است. همه چیز به خوبی پیش می‌رود تا این که آجیل تازه واردی بطور ناگهانی به نمایشگاه می‌آید و مدعی تحصیلات و علم و دانش می‌شود. از طرفی پروفسور جیلی بیلی که خود را بهترین شیرینی و شکلات پز دنیا می‌داند همه ساله مخفیانه و بطور ناشناس می‌آید و تعدادی از آجیل‌ها را با خود برده و برای شیرینی‌های خود استفاده می‌کند..."

وحید شاهینی، زینت شیخی، ناهید صاحبی، مریم (معصومه) عسگری، مجید علم بیگی، محسن غلامی و عباس فرطوسی در نمایش "پروفسور جیلی بیلی" به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: الهام سلیمى، حرکات موزون: لیلا بروفه، مدیر صحنه: فاطمه اقبالی، گریم: لیلا پریشان و حسین تبریزی، دستیار صحنه: سارا سیرتی، دستیار لباس: نیلوفر مسعودی، دوخت لباس: گلرو اکبری زیارانی، اجرای دکور: محمد میرزایی راد و کارمانیا میراحمدی، عکاس: اختر تاجیک، طراح پوستر و بروشور: مهرداد غفاری و مجید علم بیگی، مدیر تبلیغات: مریم (معصومه) عسگری و مدیر روابط عمومی: مجید علم بیگی.

لازم به ذکر است قیمت بلیت نمایش‌های تالار هنر 20000 تومان است که در روزهای یکشنبه نیم بهاست.

 نمایش "پروفسور جیلی بیلی" هر روز بجز شنبه‌ها و ایام سوگواری ساعت 19 به مدت سی شب برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده به صحنه می‌رود.        

 

"گفتگوی شبانه" در تماشاخانه شانو

نمایش "گفتگوی شبانه" از  ۱۰ تا ۲۹ آذر ساعت 19 در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود.

نویسنده و کارگردان نمایش گفت‌وگوی شبانه امیر مهاجر سلطانی، متولد ۱۳۳۵ در تهران، یکی از بنیانگذاران گروهِ تئاترِ کوچ است. او فعالیت ادبیِ خود را در سالِ ۱۳۵۵ با نگارش و کارگردانی نمایشنامه‌ "غربت" با بازی پرویز پرستویی و عبدالرضا اکبری آغاز کرد که در همان سال در جشنواره‌ سراسریِ تئاتر ساری مقام اول را کسب کرد. از امیر مهاجر سلطانی پیش از این مجموعه داستانِ "اشباح" و مجموعه شعرِ "سهم من" توسطِ نشرِ آموزش در سوئد به چاپ رسیده است. او که در زمینه‌ داستانِ کوتاه یک بار در سالِ ۱۳۸۶ در مسابقه‌ داستان‌نویسی قلم زرین گردون و یک بار در مسابقه‌ داستان‌نویسی جشنواره جهانی تیرگان در سالِ ۱۳۹۲ منتخب داستان‌‌نویسی بوده، در زمینه‌ نمایشنامه‌نویسی نیز در سی و یکمین جشنواره‌ بین‌المللیِ تئاتر فجر منتخبِ نمایشنامه‌نویسی شده است.

از دیگر عوامل نمایش گفت‌وگوی شبانه میتوان از: بازیگران: مهسا کریم زاده، رضا رمضانی کیا، نازنین بابایی و احسان محسنی کیاسری، دستیار کارگردان: رویا آذر، منشی صحنه: کتایون وزیری، طراح پوستر و بروشور: امیر مهاجر سلطانی، طراح صحنه: نینا اصفهانی، انتخاب موسیقی: سالار صداقت و مسئول روابط عمومی و تبلیغات: ناصر ارباب نام برد.

در خلاصه نمایش اینگونه آمده است: تعریف انسان رو باید در زوایای تاریک و پنهانش جستجو کرد نه در اون چه آشکار می‌کند. در واقع همه‌ رازهای انسان پشت همون ماسکی هست که به صورتش می‌زند.

 

"گیلداد" از رادیو نمایش پخش می‌‌شود

پخش سریال رادیویی "گیلداد" از امروز در رادیو نمایش آغاز شد.

این نمایش را حسن قلی پور نوشته و علی عباسی آن را برای رادیو تنظیم کرده است.

حوادثِ نمایشِ "گیلداد" در اواخر حکومت قاجاریه می گذرد.دورانی که ایران اسیر نظام ارباب و رعیتی است و دوران قیام جنگل، گیلداد که جوانی تحصیل‌کرده است برای مراسم ختم پدرش به گیلده می‌آید. بهرام خان ارباب، با برگزاری این مراسم مخالف است و...

این نمایش با هنرمندی رضا عمرانی در نقش گیلداد، حمید یزدانی، امیرحسین فرحان نیا، علی اصغر دریایی، عبدالعلی کمالی، کرامت رودساز، راضیه مومیوند، اسماعیل بختیاری، محمد شریفی مقدم، محمد آقا محمدی، شیرین سپهراد و به کارگردانی جواد پیشگر، تهیه کنندگی زهرا عبدالله زاده به تازگی در رادیو نمایش تولید شده است.

نمایش " گیلداد" به گویندگی: مهرداد عشقیان، صدابرداری فرزاد شریفی و افکتوری محمدرضا قبادی فر، 9 تا 15 آذر ساعت 1:30 بامداد و ساعت  14:30 همان روز از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

آغاز اجرای یک نمایش کودک و نوجوان در خانه موزه استاد انتظامی

نمایش "سارا و ماه" به نویسندگی  میترا بیات و کارگردانی سید محمد طاهری راد از روز 10 آذرماه الی 30 آذر ماه از ساعت 17 در خانه موزه استاد انتظامی روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان  نمایش آمده است: نمایش " سارا و ماه " که برگرفته از داستان عامیانه (فولکلوریک) و قدیمی "ماه پیشونی" است؛ حکایت دختری به نام ساراست که با نامادری و ناخواهری خود ثریا، زندگی می‌کند. یکی از روزها که طبق معمول نامادری سارا را راهی صحرا می‌کند تا پنبه بچیند و برای زن آقا نخ ریسی کند بادی می‌وزد و اتفاقاتی می‌افتد که ...

در این اثر نمایشی نگین السادات طاهری راد، سارینا عمادی، فراز علی یزدانی، عسل نقاده، نازنین زهرا بابائیان، تینا وطن‌خواه، رونیتا حیدری، ساینا رضایی، غزل دلشاد و لاوین خاسب ایفای نقش می‌کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان فاطمه واشقانی فراهانی دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، روابط عمومی و طراح پوستر و بروشور، منشی صحنه و عکاس مریم طایفه آزادی، آهنگساز و تنظیم‌کننده امید اسکندر،  نوازنده ضرب مهران تخته بر، امور نور و صدامحمد تقی واشقانی فراهانی، امور هماهنگی و تولید لیلا شریفی زنجانی،  طراحی صحنه و لباس، ساخت تیزر و جلوه‌های بصری سید محمد طاهری راد، مشاور امور رسانه‌ای و تبلیغات حسین واشقانی فراهانی اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال به نشانی https://www.tiwall.com  مراجعه کنند و با حضور در خانه موزه استاد انتظامی  به نشانی خیابان اندرزگو (قیطریه)، شرق به غرب، روبروی بلوار کاوه، خیابان احمدی، پ۲۸  از گیشه‌ بلیط تهیه کرده یا برای رزرو با شماره 09129056022 تماس بگیرند.  

                             


`