به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش کمدی "لباس جدید پادشاه" به نویسندگی فرزاد فخری‌زاده و کارگردانی لادن نازی از دوشنبه 27 آبان‌ماه  در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

ایمان سلگی، حسین دیوان، بهرام عباسی فرد، میر نادر مظلومی، علی قربانخانی، مهبد قناعت پیشه، سمیه قهرمانی، یکتا طبیبی، سپیده زینالی، حسین قاسمی هنر، آندیا حمیدی، مبینا افشار، شکیبا رمضانعلی، عسل عبدالرزاق و ناعمه علمی نژاد بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه این نمایش که هرشب ساعت 19:30 به صحنه می‌رود، آمده است: "در ایران قانون منع استعمال البسه خارجی توسط مجلس ملی تصویب شده است و هم‌زمان با تصویب این قانون احمد قاجار به انگلستان سفر کرده است."

 دیگر عوامل "لباس جدید پادشاه" عبارتند از: دراماتورژ: محسن خیمه دوز، دستیار کارگردان: میثم لهاک، برنامه‌ریز: مائده ندیمی، طراح لباس: مهرناز عباسی، طراح صحنه: حامد جلالی منش، طراح نور: حسین رودباری، طراح گریم: فریبا شعاع حسینی، آهنگساز: امیر سلامی، طراح و سازنده عروسک: لادن مهران زاده، طراح لوگو و پوستر: آزاده حسین‌مردی، روابط عمومی: محمد لهاک و گروه صحنه: پدرام محمدی، رامین کریمی و فرناز ثابت زاده.

 

حسن معجونی بازیگر "اختراع والس" شد

حسن معجونی کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما و سرپرست گروه تئاتر "لیو" قرار است با نمایش "اختراع والس" به کارگردانی سارا افشار در مقام بازیگر به ایفای نقش بپردازد.

"اختراع والس" از نیمه اول آذر در پردیس تئاتر شهزراد روی صحنه می‌رود.

معجونی طی حدود ۳ دهه حضور درخشان خود در عرصه بازیگری تئاتر در کارنامه کاری خود بازی در نمایش‌های متعددی از جمله "عروسی خون"، "یادگار سال‌های شن" و "در مصر برف نمی‌بارد" علی رفیعی، "روز رستاخیز" و "دیر راهبان" فرهاد مهندس‌پور، "منهای دو" زنده‌یاد داود رشیدی، "ایوانف"، "در میان ابرها" و "سالگشتگی" امیررضا کوهستانی را ثبت کرده است.

وی همچنین در فیلم‌هایی چون "از رئیس جمهور پاداش نگیرید"، "خیابان‌های آرام" و "ما همه با هم هستیم" کمال تبریزی، "اشباح" داریوش مهرجویی، "برف روی کاج‌ها" پیمان معادی و "کنعان" و "خوک" مانی حقیقی به ایفای نقش پرداخته است.

سارا افشار نیز پیش از این نمایش‌ "صندلی‌ها" و "married in a white dress, buried in a white shroud" را در مقام کارگردان را سال ۲۰۱۸ در کشور استرالیا به صحنه برده است.

وی همچنین در نمایش‌های "راهزنان" علیرضا کوشک‌جلالی، "باغ آلبالو" حسن معجونی، "دیده‌بانان" محمدرضا خاکی، "خانه برناردا آلبا" علی‌اکبر علیزاد و "اسم" لیلی رشیدی به ایفای نقش پرداخته است.

به زودی فروش بلیت‌های نمایش "اختراع والس" در سایت ایران‌نمایش آغاز می‌شود.

معرفی دیگر بازیگران و عوامل این اثر نمایشی نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

 

اجرای نمایش "خاک و تاج" زهرا صبری در تئاترشهر

زهرا صبری از ۳۰ آبان نمایش "خاک و تاج" را در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد.

نمایش "خاک و تاج" با طراحی و کارگردانی زهرا صبری جدیدترین اثر گروه تئاتری "یاس تمام" است که از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۳۰ آبان اجرای عمومی خود را در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌کند.

این اثر نمایشی که برگرفته از نمایشنامه‌های "هملت" و "مکبث" ویلیام شکسپیر است و توسط گیتی صفرزاده نوشته شده، پیش از این در فستیوال‌های بین‌المللی کشورهای فرانسه و روسیه به صحنه رفته است.

سعید ابک و فهیمه باروتچی بازیگران "تاج و تخت"، حداد حیدری آهنگساز، علی کوزه گر طراح نور، رفعت هاشمی سی سخت و مرضیه سرمشقی طراح و سازنده عروسک، گلچهر دامغانی راوی، هایده حسین زاده دستیار اجرا، مهدی آشنا و ارغوان عرب سرخی عکاس، علی ذاکری و آهو قدس مدیران صحنه و محسن ولیحی طراح پوستر و بروشور این اثر نمایشی هستند.

به زودی فروش بلیت اجرای "خاک و تاج" در سایت تیوال آغاز می‌شود.

 

پوستر "پنجره‌ای رو به آسمان" منتشر شد

پوستر نمایش "پنجره ای رو به آسمان" با طراحی امیر رجبی رونمایی شد. این اثر نمایشی قرار است به کارگردانی امیر دژاکام از 4 آذر ماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه سپند آغاز کند.

درخلاصه داستان نمایش آمده است: دو دقیقه مانده است به شروع یک برنامه زنده اما استاد فلسفه مهمان و مجری برنامه نیامده‌اند ...

بهرام ابراهیمی، شهره سلطانی، امیر کربلایی زاده، عمار تفتی، حسین شهبازی و ابوالفضل جمشیدی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

دیگر عوامل "پنجره ای رو به آسمان" عبارتند از: نویسنده و تهیه کننده: حسین دژاکام، دستیاران کارگردان: شانی دژاکام، حسین شهبازی، مدیر تولید: مهدی علی نژاد، جانشین تهیه کننده: ابوالفضل جمشیدی، طراح صحنه و لباس: آیلین بایراک، طراح گریم: احمد نگهبان، طراح پوستر و بروشور: امیر رجبی، مدیر صحنه: زینب تحقیقی، منشی صحنه: علی افضلی، مدیر اجرا: آرمین خزائلی، مجریان گریم: سید امین میری، پروین لطفی، مژده زادمهر، هانیه بنی اسد، جامه دار: میثاق یوسفی، ویدئو آرت و موسیقی: دانیال ابراهیمی، ساخت تیزر: پویا سیفی، حسین شهبازی، شانی دژاکام، عکاسان: آیدا دژاکام، مصطفی فرج زاده، مشاور رسانه‌ای: آروین موذن زاده، تبلیغات مجازی: حسام شریفی، روابط عمومی: علیرضا عباسی و مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری اندیشه ماهان.

 

"کامالوکا" به روزهای پایانی نزدیک شد

نمایش "کامالوکا" به کارگردانی محسن موسوی خواه به اجراهای پایانی نزدیک شد و با ۲ اجرای باقی‌مانده میزبان مخاطبان است.

نمایش "کامالوکا" به نویسندگی احمد سیاه رستمی، کارگردانی محسن موسوی خواه و تهیه کنندگی میترا غزلی زاده به روزهای پایانی نزدیک شد، و با ۲ اجرا در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه (۱شنبه و ۲شنبه) به اجراهای خود در خانه نمایش مهرگان پایان می‌دهد.

نمایش "کامالوکا" با بازی سجاد شفیعی فر، صالح لواسانی، آرش لشکری، احمد سیاه رستمی و محسن موسوی خواه روی صحنه می‌رود.

در خلاصه نمایش آمده است، "کامالوکا" فضایی سورئالیستی است که به سبک تئاتر بی چیز (گرتوفسکی)، متد بیومکانیک (میرهولد) و یوجینو باربا روایت می‌شود. نمایش فیزیکال کامالوکا کاملا  بدن محور است و از هیچ دیالوگی استفاده نمی‌شود.

"کامالوکا" همان برزخ تن در زندگی و روح پس از مرگ است. در سانسکریت به معنای میل به کامروایی یا مکانی برای آن معنی شده،که انسان درآن متولد می‌شود و پس از زندگی و مشقت و مرگ وارد هزارتو و دهلیزی می‌شود تا به کامالوکا برسد. روح بشر در کامالوکا آماده سفر به دنیای دیگر می‌شود. جسم برای ما در این سیر در مرکزیت است. تن را دنبال می‌کنیم تا به اصالت روح برسیم.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به؛ مدیر تولید و برنامه ریز: زهرا آذرخش، دستیار کارگردان: یاسمین اقدامی، مدیر ارتباطات و روابط عمومی: امیر پارسائیان مهر،تبلیغات: حمید شفقتی و گروه تئاتر مارکت، مشاور رسانه: مینا قنبری، مدیر صحنه:پانیذ حمیدیان فر، منشی صحنه: مریم هاشم زاده، طراح گرافیک: رضا صبور، موسیقی و صدا: امید دولتخواه، "طراح و مجری گریم: رضا صالحی، طراح صحنه و لباس: احمد سیاه رستمی ومحسن موسوی خواه، ویدیو: محمد جواد عبداللهی و عکاس: پریچهر ژیان اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌خوانی مهرگان معرفی شدند

اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی خانه نمایش مهرگان برگزار شد و برگزیدگان آن معرفی شدند.

 اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی خانه نمایش مهرگان در سالن شماره یک این مکان هنری برگزار شد؛ در این مراسم که اجرای آن را رضا فیاضی برعهده داشت، محمدساربان به‌عنوان نماینده منتخب هیئت داوران و اردشیرصالح پور به‌عنوان مهمان ویژه سخنرانی کردند.

سارا داروفروش دبیر این جشنواره، در قرائت بخشی از بیانیه خانه نمایش مهرگان مبنی بر اهداف این جشنواره، آورده است:

"بسیار خرسندیم که در این جشنواره بیننده آثاری ارزشمند، قابل توجه، هنرمندانه وخلاقانه بودیم.

هدف از برگزاری این جشنواره، فراهم کردن یک دورهمی هنری بود که در آن خوانش متون هنری، معرفی و خودآزمایی نسل جوان وتازه نفس تئاتری باشد.

آثاری که به نوعی همه آن‌ها شایستگی دریافت جایزه و تقدیر را دارند. آثاری که باعث شدند هیئت داوران پس از ساعت‌ها گفت‌وگو، چالش و تبادل نظر و بررسی بتوانند برگزیدگان هربخش را اعلام کنند.

امیدواریم در داوری اولین دوره جشنواره توانسته باشیم آثار ارزشمند شرکت‌کنندگان گرامی را در رقابتی عادلانه بدرستی ارزیابی و انتخاب کنیم.

اسامی برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر است:

نقش‌خوانی خانم:

۱- آیلار سادات محمدپور برای نمایشنامه‌خوانی راز عروسک

۲- نگار سادات میرمعینی برای نمایشنامه‌خوانی راز عروسک

۳_نرگس صفدریان برای نمایشنامه‌خوانی باغ وحش شیشه‌ای

نقش‌خوانی آقا:

۱_علیرضا قربانزاده برای نمایشنامه‌خوانی نگهباغ

۲_کامران پورناجی برای نمایشنامه‌خوانی دیدن این نمایش جرم نیست

۳_ علی پیله ور برای نمایشنامه‌خوانی دور از دسترس اطفال نگهداری شود

کارگردانی:

۱- سمیه آباده برای کارگردانی نمایشنامه‌خوانی راز عروسک

۲-مهدی خشکباری برای کارگردانی نمایشنامه‌خوانی نگهباغ

۳_محمد گرگین برای کارگردانی نمایشنامه‌خوانی دیدن این نمایش جرم نیست

نویسندگی:

مهدی ملکی برای نمایشنامه نگهباغ

و در پایان؛ از دو نمایشنامه‌خوانی نگهباغ و راز عروسک بصورت ویژه تقدیر شد و با حمایت خانه نمایش مهرگان این دو اثر، روی صحنه خواهند رفت.

نخستین جشنواره نمایشنامه‌‌خوانی خانه نمایش مهرگان از 16 تا 23 آبان ماه سال جاری با داوری محمدساربان، ایمان اشراقی، ژاکلین آواره و قاسم عبداللهی برگزار شد.