سرویس تئاتر هنرآنلاین: حامد عالمی‌پور با نمایش "دایک" برای اولین بار به عنوان کارگردان به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آمده است و این اثر نمایشی را امروز 24 بهمن‌ماه در بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی این رویداد ساعت 17 و 19 در تماشاخانه سرو به صحنه می‌برد.

او در مورد ایده شکل‌گیری نمایش "دایک" گفت: گروهی که ما تشکیل داده‌ایم، اصولاً به صورت کارگاهی فعالیت می‌کند. هیوا ربانی نویسنده گروه براساس بازیگران کار متن می‌نویسد و پس از اتمام نمایشنامه، تمرینات را به صورت جدی‌تر آغاز می‌کنیم. در مورد نمایش "دایک" هم به همین صورت کار کردیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: موضع نمایش ما در مورد مادری است که  20 سال انتظار فرزندش را کشیده است و در کنار داستان این مادر، یک قصه موازی دیگر از سربازی را می‌بینیم که اجازه ندارد به دیدن مادر مریضش برود. ما می‌خواستیم مفهوم انتظار را در کنار موضوع جنگ و خانواده‌هایی که در پی آن آسیب می‌بینند، بیان کنیم.

عالمی‌پور در ادامه در مورد وضعیت تئاتر شهر بجنورد توضیح داد: ما در شهر خودمان 3- 4 سالن خوب داریم و وضعیت تئاتر بجنورد مناسب است. خوشبختانه از نظر مخاطب تئاتر، شرایط شهر ما قابل قبول است و حتی تجهیزات و صندلی‌های یکی از پلاتوها به تازگی بازسازی و رسیدگی شده است. اگر یک پلاتوی دیگر در شهر ما وجود داشته باشد، می‌تواند به جمعیت مخاطبان تئاتر در شهر بجنورد و تعداد آثاری که به صحنه می‌روند کمک زیادی کند و در نتیجه رشد هنرهای نمایشی در شهر ما صعودی شود.

او در ادامه اضافه کرد: من تا به حال در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور نداشته‌ام و این اولین بار است که به جشنواره می‌آیم. تا به حال مشکل خاصی هم در روند شرکت در این فستیوال برای گروه ما پیش نیامده است و از همه چیز راضی هستیم و امیدوارم تا پایان هم این نظر را داشته باشیم و حس می‌کنم جشنواره منظمی پیش روی ما است.

حامد عالمی‌پور در ادامه گفت: ما گروه بزرگی هستیم و مدت‌هاست تصمیم گرفته‌ایم براساس گروه‌مان متن بنویسیم. در جشنواره "فتح خرمشهر" با نمایش "دایک" حضور داشتیم و برگزیده هم شدیم. دی ماه سال قبل هم روی صحنه رفتیم و دو ماه برای جشنواره تئاتر مقاومت و سپس برای جشنواره فجر تمرین کردیم.

او در آخر در مورد مهاجرت هنرمندان از شهرهای دیگر به پایتخت، برای رشد و پیشرفت در کارشان گفت: وقتی هنرمندی از شهر خودش مهاجرت می‌کند، متاسفانه آن شهر از حضور او و تاثیرات فرهنگی که می‌توانست در شهر بگذارد، محروم می‌شود، اما از سوی دیگر خوشبختانه آن هنرمند در شهر بزرگی مثل تهران، رشد می‌کند و بهتر دیده می‌شود.

این کارگردان همچنین افزود: بجنورد شهر هنرپروری است و هنرمندان زیادی نه تنها در عرصه تئاتر که در زمینه موسیقی و سینما و ... از این شهر به دنیای حرفه‌ای معرفی شده‌اند یکی از نمونه‌های موفقش علی عابدی است که در سال‌های اخیر موفقیت‌های بسیاری به دست آورده است. مردم در شهرستان‌ها به خصوص شهر ما بجنورد، با ذوق و علاقه تئاتر را دنبال می‌کنند. خوشبختانه وقتی هنرمندان از بجنورد می‌روند، گاهی برای مردم خودشان همان آثاری که در تهران به صحنه برده‌اند را در شهر خودشان اجرا می‌کنند و این مسئله هنردوستان را امیدوار می‌کند.

حامدی عالمی‌پور اضافه کرد: واقعا تئاتر را دوست دارم و برنامه‌های زیادی برای آینده در نظر گرفته‌ام. 11 روز دیگر تمرینات نمایش جدید ما شروع می‌شود که قطعه‌ای نوستالژی از بجنورد دهه 60 است و باز هم هیوا ربانی متن را نوشته و تیم اجرایی ثابت ما در این کار حضور دارند.

بازیگران نمایش "دایک" راضیه بدراتلویی، سیدعلی محمدی و سیدامیرحسین جان نثار هستند.