به گزارش هنرآنلاین، علی اکبر ثابت کسایی از دانش آموختگان دانشکده هنر دانشگاه تهران و منتقد تئاتر در سن هفتاد سالگی درگذشت.

ثابت کسایی که خواهرزاده حسین منظوری از بازیگران قدیمی سینما و یکی از بنیانگذاران تئاتر نوین ایران بود و مالک تئاتر "پارس" و سینمای "جی" بود؛ در دانشکده هنرهای زیبا در کنار هنرمندانی چون مرضیه برومند، هرمز هدایت، آزاده پور مختار، احمد آقالو و.... تحصیل کرد.

هرمز هدایت بازیگر، کارگردان و مولف پیشکسوت در باره درگذشت این هنرمند نوشت: علی اکبر ثابت کسایی سال بالایی ما در دانشکده  هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. زود دنیای نمایش را رها کرد و به کار آزاد روی آورد اما...در سال‌های واپسین، باز برای هنر نمایش آغوش گشود. از دیگر سو، تماشاگر و "نقاد" پیگیر نمایش‌های برصحنه بود. گویی زایشی نوین در روند زندگانی‌اش رخ داد و در آستانه دهه هفتاد عمرش، از نو به دانشگاه رفت و بر نیمکت دانشجویی نشست. 

پرویز ممنون

ثابت کسایی که از شاگردان دکتر پرویز ممنون بود، این روزها که این هنرمند از شهر وین برای رونمایی کتاب "تاریخ تئاتر اصفهان - نمایش های سنتی" به ایران آمده از استاد خود میزبانی می‌کرد. ثابت کسایی که روز 5 آذرماه با استادش میهمان هنرآنلاین بود، روز چهارشنبه هشتم آذرماه حان به جان آفرین تسلیم کرد.