به گزارش هنرآنلاین، نمایش "آتش خود برافروخته" نوشته محمد رحمانی‌فرد و کارگردانی حسام کلانتری در خانه فرهنگ رایزن اجرا می‌شود.

این نمایش که تازه‌ترین اثر گروه تئاتر صلح به شمار می‌رود نوشته مرحوم محمد رحمانی‌فرد است که با طراحی، کارگردانی و بازی حسام کلانتری آماده اجرا شده و از 12 مهر ماه جاری در خانه فرهنگ رایزن میزبان مخاطبان خواهدبود.

در خلاصه داستان این نمایش عاشورایی آمده است: داستان مردی که دشتی از خون دید، یاری نرساند، ودیگر جز خاک و آتش بر لبانش ننشست و دیوانه شد.

در این اثر نمایشی زهرا شایان‌فر به عنوان مشاور کارگردان، سیاوش قلعه‌وردی به عنوان صداپیشه و دستیار کارگردان، مجید مظفری به عنوان مدیر صحنه، فاطمه محمدی به عنوان طراح لباس و فاطمه حسین‌خانی طراح گریم هستند. اجرای گریم این نمایش بر عهده سید محمدجواد مقیمی است و طراحی پوستر و بروشور آن را حامد بخشی انجام داده است. روابط عمومی گروه مینا صفار و عکاس حسین سپهوند نیز در این گروه همکاری دارند.

نمایش "آتش خود بر افروخته" از 12 تا 22 مهرماه 96 در خانه فرهنگ رایزن به نشانی نیاوران، پایین‌ تر از سه‌راه یاسر روی صحنه است.

 

پرفورمنس "شهر– بازی" به تماشاخانه پالیز می‌آید

پرفورمنس "شهر– بازی" کاری از بامداد افشار و به تهیه‌کنندگی بهارک خاوری از 20 مهرماه در تماشخانه پالیز اجرا می‌شود.

پرفورمنس "شهر- بازی" کاری از بامداد افشار و به تهیه‌کنندگی بهارک خاوری از 20 مهرماه ساعت 19 در تماشاخانه پالیز اجرا خواهد شد، این در حالی است که این پروژه پیش از این در گالری محسن و تئاتر آفتاب اجرا شده است.

در این اثر نمایشی اصغر پیران به عنوان خواننده حضور دارد و امید سعیدی، کاوه ستاری، کیارش بختیاری و پویا شمالی گروه نوازندگان را تشکیل می‌دهند.

همچنین روح‌اله زندی مدیرتولید، آرمان کوچکی طراح پوستر، الهام قشقایی عکاس و امیر قالیچی روابط عمومی و تبلیغات این نمایش هستند.

 

نادر فلاح آخرین بازیگر "دریبل" شد

نادر فلاح، که هم اکنون در سریال "عقیق" به کارگردانى بهرنگ توفیقی و نمایش "غسالخونه" به ایفاى نقش مى‌پردازد، به نمایش "دریبل" به نویسندگى داریوش علیزاده و کارگردانى سعید دشتی  و تهیه‌کنندگى مهدى سلسله پیوست.

وى همچنین در فیلم‌هاى سینمایى "سد معبر"، "مالیخولیا"، "اژدها وارد مى‌شود"، "لانتورى"، "پذیرایى ساده"، "بى پولى" و... حضور درخشانى داشته است.

سایر عوامل نمایش عبارتند از حنیف سرورى (جانشین تهیه و مجرى طرح)، رها جهانشاهى (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، سعید دشتى (طراح صحنه)، ایمان اسکندرى (طراح لباس و نور)، کارنگ طیارى (گرافیست)، سیدعلى سجادى (ساخت تیزر)، نوشین جعفرى (عکاس) و سارا حدادى (مشاور رسانه‌اى و تبلیغات) اشاره کرد.

قابل ذکر است سید شهاب حسینى نیز به عنوان مشاور پروژه در این نمایش حضور خواهد داشت.  

در این نمایش نیما شعبان‌نژاد، پریچهر قنبرى، پوریا شکیبایى، صحرا اسدالهى، رایکا ابراهیمى و داریوش علیزاده نیز به ایفاى نقش مى‌پردازند.

"دریبل" به نویسندگى داریوش علیزاده و به کارگردانى سعید دشتى و تهیه‌کنندگى مهدى سلسله  از ١٣ مهر ماه، ساعت ٢١ در سالن شماره دو تماشاخانه پالیز به روى صحنه خواهد رفت و بلیت فروشی آن در سامانه تیوال آغاز شده است.

 

"شب شرقی" تمدید شد

پیرو استقبال مخاطبان، نمایش عاشقانه "شب شرقی" کاری از گروه تئاتر ارژنگ با طراحی، نویسندگی و کارگردانی ناصح کامگاری، تمدید شد و از چهارشنبه، ۱۲مهر مجدد به صحنه باز می‌گردد. در این نمایش 90 دقیقه‌ای که بازیگرانی همچون محمد پویا، محمد خداوردی و هدی والی در آن ایفای نقش می‌کنند، به مسئله مقایسه دو فرهنگ غرب و شرق درباره مفهوم عشق و تفاوت آن‌ها با یکدیگر پرداخته می‌شود و به دو راهی انتخاب یک زن در شرایطی حاد می‌پردازد که در لوای یک درام عاشقانه در تقابل بین انتخاب بین یک مرد ایرانی و یک مرد اروپایی قرار گرفته است...

از دیگر عوامل این نمایش که هر شب ساعت 19:30 میزبان مخاطبان است می‌توان به صداپیشه نوید نوروزی، آهنگ‌ساز اصغر وفایی، دستیار کارگردان زهرا یاری‌زاده، مدیر صحنه مریم اهرپور، منشی صحنه گلناز مرادی، طراح گریم ماریا حاجیها، گرافیک محمد بقایی و زهرا یاری‌زاده، طراح لباس آیدا وارستگان، عکاس رامونا میریان، دستیار ساخت آکسسوار ایران ماهوت فروش‌ها، مدیر اجرایی و مشاور کارگردان حسن پارسایی، پشتیبانی تولید خانه طراحی کودک اکباتان، فرهاد گاوزن، آزیتا صفوی و نرگس اهرابی، طراح صحنه و نور ناصح کامگاری، دستیار طراح صحنه فرهاد مقدم، تبلیغات گروه تیاتر مارکت و روابط عمومی: امیر پارسائیان‌مهر اشاره کرد.

مخاطبان برای تهیه بلیت نمایش "شب شرقی" می توانند به سایت تیوال و یا گیشه تئاترشهر مراجعه کنند.

 

سومین اجرای "کارما" به روی صحنه می‌رود  

 سومین اجرا از چهار اجرای متفاوت از یک متن "کارما" به کارگردانی زری کریمی شنبه ۱۵ مهر ‌ماه در مجموعه تئاتر پایتخت به روی صحنه خواهد رفت. گفتنی است اولین و دومین اجرای "کارما" که به کارگردانی وی روی صحنه رفت با استقبال بسیار خوب مخاطبین مواجه شد و هنرمندانی همچون محمدرضا علیمردانی، شیرین بینا، امیر کربلایی‌زاده، بابک اردلان، گیلدا حمیدی، عبدالرضا منجزی، سیاوش فکری، مجید درخشانی، حمید کاشانی، آتیلا سرور، بهرنگ دزفولی‌زاده، پوران مرادی، محمد هادی کریمی، بهزاد اقطاعی، سعید شریف، پریسا محمدی، مریم کی بخت، ماهک مجد، یاسمین اصغری‌زاده به تماشای آن نشستند.

 "کارما" کاری است از گروه تئاتر مثلث، نمایشنامه‌ای پست مدرن با ساختاری اپیزودیک به قلم مهدی میرباقری، با این تفاوت که این‌بار چهار اجرای متفاوت با چهار گروه مجزا، به روی صحنه خواهد رفت. علاقه‌مندان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۱ مهر، بلیت نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

 در خلاصه داستان آمده است: هر کدام از آدم‌ها قصه‌هایی دارند که گویی هیچکس بر دیگری بی‌تاثیر نیست...

 نقش‌خوانان به ترتیب (الفبا) برای اجرای سوم ۱۵ مهر حمید باقرکنی، مهسا بنائیان، محمد جلوه دار، فریبرز خدمتی، نسرین رضایی، سارا صادق زاده، سارا علاقمند، آرمان عمیدی، عسل غروی، محمد صادق مجیدی و سید محمد حسین موسوی اصفهانی هستند.

از دیگر عوامل "کارما" می‌توان به مدیر تولید عرفان پورمحمدی، نریشن با صدای محمدرضا علیمردانی، امور مالی سید محمد‌حسین موسوی اصفهانی، میکس صدا و موسیقی آنونس علی چاوشی، گروه موسیقی سارا صادق‌زاده، فریبرز خدمتی و نسرین رضایی، تصویر فرهوده شهاب پور و امیر‌رضا طیبی، عکاس هدیه میری‌ مقدم و سمیرا جلیلی، طراحی پوستر یاسمن قلی‌پور و مشاور رسانه‌ای مهدی سلیمانی برچلویی اشاره کرد.

دو اجرای آخر نمایش "کارما"‌، در تاریخ‌‌های ۱۵ و ۲۹ مهر ساعت ۱۹ در مجموعه تئاتر پایتخت واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۲ اجرا خواهد شد.

 

نمایش "تور عروسی مامان" در تئاترشهر به صحنه می‌رود

"تور عروسی مامان" عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی و کارگردانی مریم منصوری است که از روز دوازدهم مهر ماه در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر میزبان تماشاگران خواهد بود.

در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت 18 میزبان تماشاگران تئاتر خواهد بود، دیبا دبیری و مینا شجاعیان به عنوان بازیگر حضور دارند. این در حالی است که جمشید صفری، سالار دریامج و رضا مرادی‌نژاد صدا پیشگان، غزاله بداقی دستیار کارگردان، سینا ییلاق‌بیگی طراح صحنه، فرشاد فزونی طراح صدا، کیوان ضیاپور طراح نور، سروناز امیدی طراح لباس، میثم خاوری طراح پوستر و بروشور، مهدی آشنا عکاس، سروش رازی طراح گریم و سازنده ماسک، الناز بخشی فرکوش اجرای گریم، نازیلا نوریشاد مشاور طراحی و ساخت عروسک گروه اجرایی نمایش را تشکیل می‌دهند.

در توضیح این نمایش آمده است: "تور عروسی مامان" روایت دو تن از زنان مصری در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۱۱ است. خواهری که در خانه می‌ماند و خواهری که به میدان تحریر می‌رود.

علاقه‌مندان و تماشاگران می‌توانند برای آگاهی از تازه‌ترین رویدادها و اطلاعات آثار نمایشی مجموعه تئاترشهر به سایت این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com  مراجعه کنند.

 

" اعلامِ وَ" در تالار ناصر خسرو اجرا می‌شود

"اعلامِ وَ" به کارگردانی پونه پارسایی و نویسندگی علی‌رضا  ایزدی از 16 مهر ماه ساعت 19، در تالار ناصر خسرو روی صحنه می‌رود. این نمایش که دو اپیزود است درباره سه  نفر  که چگونه با باورهایشان در موقعیت‌های غیر متعارف زندگی مواجه می شوند. مردی که روایت‌گر یک روز از زندگی خود بر روی سکویی بی‌حفاظ کنار دریاست  که با یک پرسش از خود  شروع می‌کند و زن و مردی که در شرایطی خاص ناچار به پرسش از دیگری می‌شوند.

علی‌رضا ایزدی، پونه پارسایی، محمدرضا شعبانی، فاطمه احمدی، میلاد نزافت در نمایش "اعلامِ وَ"  ایفای نقش خواهد کر.

ابوالفضل  فرخی (دستیارکارگردان)، علی روهینا (عکاس)، الهه حاجی‌زاده (مشاور رسانه‌ایی) دیگر عوامل این نمایش هستند.

لازم به اشاره است نمایش "اعلامِ وَ" از 16 مهر ماه تا 8 آبان ساعت 19 تا هرروز به غیر از شنبه‌ها در تالار ناصر خسرو خ انقلاب، خ ۱۶ آذر،  محوطه تاتر مولوی ساختمان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تهران طبقه سوم روی صحنه می‌رود.