به گزارش هنرآنلاین، هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در چهار بخش اصلی؛ «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی نواحی»، «موسیقی کلاسیک»، «آهنگسازی» و یک بخش ویژه «شناخت و حفظ ردیف» با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد.

این جشنواره برای سه گروه سنی «الف» ۱۵ تا ۱۸ سال: متولدین سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷، «ب» ۱۹ تا ۲۳ سال: متولدین سالهای ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ و «ج» ۲۴ تا ۲۹ سال: متولدین سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۸ طراحی شده است؛ متقاضیانی که سن آنها از ۱۵ سال کمتر است، درصورت آمادگی و تمایل، می توانند آثار خود را برای بررسی در گروه «الف» ارسال کنند.

برای شرکت در جشنواره ارسال اجرای رپرتوار مشخص شده برای هر بخش به صورت ضبط ویدیویی و در موعد مقرر (از یکم تا ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از طریق سامانه «بامک» به دبیرخانه جشنواره ملاک قرار می‌گیرد.

اجرای برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی جوان بخش دستگاهی در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر

پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط هیات‌های داوران، در صورت لزوم، از پذیرفته‌شدگان برای‌ شرکت در مرحله نهایی دعوت به عمل خواهد آمد. بخش موسیقی نواحی ایران، آهنگسازی، پیانو (ایرانی) و ویلن (ایرانی) با تعیین رپرتوارهای تفکیکی به صورت تک‌مرحله‌ای و بخش موسیقی کلاسیک و دستگاهی به صورت ۲ مرحله‌ای برگزار می‌شود.

در دوره شانزدهم بنا به تقاضاهای مکرر استادان و شرکت کنندگان در جشنواره ملی موسیقی جوان ویلن و پیانو ایرانی به مجموعه سازها اضافه گردید. در جشنواره هفدهم نیز ساز ریکوردر هم به دلیل گستره نوازندگان و ورود این ساز به سیستم‌های آموزشی اضافه شد.

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به متن کامل فراخوان (فایل پی‌دی‌اف) در سایت انجمن موسیقی ایران به آدرس www.nay.ir و سایت جشنواره ملی موسیقی جوان به آدرس www.nfym.ir مراجعه کنند.