به گزارش هنرآنلاین، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: با توجه به اهمیت و جایگاه هنرستان‌های هنرهای زیبا در تربیت هنرمندان متعهد و متخصص و به منظور ایجاد فرصت برای معرفی این جایگاه ارزشمند؛ با هماهنگی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری و دفتر موسیقی و انجمن موسیقی ایران، در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر بخش ویژه‌ای برای اجراهای گروه‌های هنرستان‌های هنرهای زیبا منظور شده است.

وی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که در جشنواره موسیقی فجر بخشی ویژه به هنرستان‌ها اختصاص داده شده است، افزود: در سال‌های گذشته نیز اجراهایی از هنرستان‌ها در جشنواره به صورت دعوتی و پراکنده انجام می‌گرفت اما امسال برای نخستین بار با هماهنگی‌های صورت گرفته و بر اساس فراخوان اعلامی در ماه‌های گذشته، تمامی هنرستان‌های هنرهای زیبا می‌توانستند تقاضای اجرای گروهی هنرجویان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و ستاد جشنواره نیز از بین درخواست‌های ارسالی تعدادی از گروه‌ها را برای اجرا در بخش هنرستان‌ها انتخاب کرد.

اسماعیلی بیان کرد: این اجراها باعث ایجاد روحیه نشاط و امیدواری در جامعه می‌شود و از طرفی امید در دل هنرجویان جوان ایجاد می‌کند که هم دیده می‌شوند و هم به جامعه موسیقی معرفی خواهند شد.

اجرای برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی جوان بخش دستگاهی در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: اجرا در جشنواره موسیقی فجر صد درصد در آینده حرفه‌ای این هنرجویان تأثیر دارد؛ این اجراها می‌تواند حکم یک پایان‌نامه تحصیلی برای هنرجویان موسیقی باشد؛ آنان در صحنه مقابل تماشاگران به اجرا می‌روند و آموزش‌های خود را به صورت عملی در دید مخاطب قرار می‌دهند.

اسماعیلی گفت: شور و حالی که هنرجویان با حضور در جشنواره پیدا می‌کنند در ایجاد انگیزه‌های مضاعف و حس رقابت در ایشان و معرفی به جامعه موسیقی مثال‌زدنی است و مطمئناً این بخش ویژه در دوره‌های بعدی با کمیت و کیفیت بیشتری برگزار می‌شود، امیدواریم در سال‌های آینده این بخش ویژه در جشنواره‌های تئاتر و تجسمی فجر نیز ایجاد شود.

سی‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه امسال در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار و جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

در این جشنواره، کنسرت‌های هنرستان‌های موسیقی قزوین ۲۴ بهمن ماه، اصفهان ۲۵ بهمن ماه، تهران (دختران) ۲۶ بهمن ماه و تهران (پسران) ۲۷ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری برگزار خواهند شد.