به گزارش هنرآنلاین، امیرحسین سمیعی سه‌شنبه شب در حاشیه آیین رونمایی از سمفونی «به قدقامت یاران» در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این اثر برای چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با مشارکت معاونت امور هنری و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی تولید و امشب به روی صحنه رفت.

وی گفت: سمفونی «به قدقامت یاران» با شعری از محمدمهدی سیار، آهنگسازی میلاد آقایی و بنده، به رهبری نصیر حیدریان، خوانندگی سیدمحسن حسینی خواننده برگزیده جشنواره موسیقی فجر سال گذشته و بنده در دو بخش باکلام و بی‌کلام ۲۰ دقیقه‌ای با همراهی حدود ۷۰ نوازنده و اعضای گروه کُر اجرا شد که امیدواریم به زودی آن را ضبط کنیم و در دسترس علاقه‌مندان قرار دهیم.

رونمایی از سمفونی «به قدقامت یاران» در تالار وحدت

سمیعی افزود: پرداختن به موضوعاتی همچون شهدا، یک موهبتی برای هنرمند است که خود را به مفهوم شهادت گره بزند و اثر هنریش را ماندگار کند.

وی بیان کرد: همه تلاش هنرمندان، رسیدن به آن ایده آل متعالی شهید سلیمانی است که ما هر چقدر تلاش بکنیم نمی‌توانیم قطره‌ای از این دریای بزرگ را در خود داشته باشیم. هدف ما ادای دینی کوچک به شهید سلیمانی است و امیدواریم مورد قبول باشد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در موسیقی صحبت از ابعاد است، ما نمی‌توانیم حتی در یک اثر هنری همچون فیلم سینمایی، نمایش، سمفونی به تمام ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی نفوذ بکنیم و بتوانیم آن را انعکاس دهیم. در حد توانمان تلاش کردیم، کاری شایسته در ساحت این شهید انجام شود.

رونمایی از سمفونی «به قدقامت یاران» در تالار وحدت

سمفونی «به قدقامت یاران» به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده این شهید، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد هاشمی قائم مقام وزیر، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و جمعی از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه- ۱۲ دی ماه- در تالار وحدت رونمایی شد.

آلبوم پوئم سمفونی «سرباز» نیز سال ۱۴۰۰ به یاد سردار شهید قاسم سلیمانی براساس اشعاری از علی محمد مودب و آهنگسازی آرمان مهربان با رهبری آرش امینی، خوانندگی امیرحسین سمیعی و اجرای ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما در ۶ قطعه؛ «سرباز»، «میهن»، «پیکار»، «پدر»، «الله اکبر» و «فتح» امینی توسط مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تولید و منتشر شد.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ و با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا در فرودگاه بغداد هدف حمله ارتش تروریستی ایالات متحده قرار گرفت و به همراه جمعی از همراهان خود به شهادت رسید.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند. سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی هستند.

شهید سلیمانی در طول دوران فرماندهی خود با سازماندهی نیروهای مقاومت در منطقه غرب آسیا، محور مقاومت را در کشورهای منطقه ایجاد کرد و به تقویت آن پرداخت. دوران ۲۲ ساله فرماندهی شهید سلیمانی در نیروی قدس دوران شکوفایی این نیرو و حضور موثر آن در منطقه قلمداد می‌شود.