به گزارش هنرآنلاین، کنسرت «شب اُپرا» پنجشنبه- هفتم دی ماه-ساعت ۲۰ با حضور خوانندگان مطرح اُپرا در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت رشید وطن‌دوست، محمدرضا قرا تپه، حمید خسروشاهی، علی دانش و محسن آرام‌بن به عنوان خوانندگان اُپرا حضور خواهند داشت و مهدی موسوی نطنزی نوازنده پیانو خواهد بود.

اپرا

رشید وطن‌دوست که به عنوان خواننده اصلی در این کنسرت حضور دارد، از مهمترین خوانندگان اُپرا در ایران است. وطن‌دوست متولد ۱۳۲۴ در تبریز آواز خواندن را از هفت سالگی آغاز کرد و فنون آواز کلاسیک را نزد میکل کازاتو استاد آواز ایتالیایی فرا گرفت.

وطن‌دوست تاکنون در حدود ۳۶ اُپرا روی صحنه رفته و حدود ۲۰ سال سولیست (تک‌خوان) ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری و حدود ۱۰ سال سولیست ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی بوده است.

فلامنکو

اجرای کنسرت فلامنکو

کنسرت فلامنکو به سرپرستی رمیک هوانسیان جمعه- یکم دی ماه- ساعت ۲۰ روی صحنه فرهنگسرای ارسباران می‌رود.

در این کنسرت رمیک هوانسیان نوازنده گیتار، آهنگساز و تنظیم‌کننده است و پارسا حقیقت‌زاد و امیر بختیاری نوازنده گیتار، آرشام زکی‌زاده نوازنده گیتار باس و گیتار الکتریک، پوریا بابایی نوازنده ویولن و آریل بغوزیان نوازنده پرکاشن هستند.

فلامنکو (به اسپانیایی:Flamenco) سبکی از آواز و موسیقی اسپانیایی است. این نوع موسیقی تحت تأثیر سبک‌ها و فرهنگ‌های مختلف به شکل امروزی درآمده است و می‌توان گفت که بیشترین تأثیر خود را از کولی‌های اسپانیا گرفته است. در شکل‌گیری و تکامل این سبک نمی‌توان از تأثیرگذاری موسیقی مورها و مسلمانان شمال آفریقا و موسیقی عربی و حتی موسیقی لاتین چشم‌پوشی کرد.

فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده است.