گروه موسیقی هنرآنلاین: هنر ابزار ماندگاری برای ثبت تاریخ است و همواره بهترین و دلنشین‌ترین اسناد تاریخی از زبان هنر بهره برده‌اند. امروز نیز بخشی از تاریخ است و جنایاتی که این روزها رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطین روا داشته، یکی از مواردی است که نباید اجازه دهیم تاریخ آن را فراموش کند.

برای آنکه تاریخ کم‌حافظه این فجایع را از یاد نبرد و سودجویان نیز این جنایات را در دفتر تاریخ به نفع خودشان تغییر ندهند، چه زبانی بهتر از زبان هنر! موسیقی یکی از نمودهای ماندگار هنری است که می‌توان برای این منظور از آن بهره برد. چنگیز حبیبیان، یکی از خوانندگانی است که نسل طلایی موسیقی را برای مردم ما رقم زده است. این خواننده باسابقه در خصوص رسالت هنرمندان در ماندگار ساختن تاریخ بوسیله ابزار هنر گفت: مردم فلسطین سالهاست که مورد ظلم هستند و مظلومیت آنها فقط محدود به چنین مواقعی نیست؛ رساندن صدای مظلومیت آنها به گوش جهان نباید تنها به مواقع جنگ و بحران منحصر شود. نباید فقط موقع جنگ‌ها و بحران‌ها به یاد فلسطین باشیم و جریان‌سازی برای احقاق حق این مردم را به این مواقع محدود کنیم.

حبیبیان ادامه داد: به هر حال انسانیت حکم می‌کند که در این مواقع، کسی که قلم می‌زند با قلمش، کسی که خواننده است با صوتش، کسی که شاعر است با شعرش و... برای مظلومیت این مردم اثر خلق کند و اثرگذاری داشته باشد.

وی در خصوص آثار موسیقایی که تاکنون در وصف مظلومیت فلسطین به تولید رسیده است، گفت: در حوزه موسیقی کارهای خوبی برای فلسطین انجام شده است. نخستین بار نیست که در چند سال اخیر مظلومیت مردم غزه به جهان اثبات می‌شود و در پی همین اتفاقات چند سال اخیر، هنرمندان بسیاری دست به کار شده‌اند و قطعه‌هایی خلق کرده‌اند که بسیاری از آنها نیز جزو آثار شاخص موسیقی شناخته می‌شوند؛ ولی شکی نیست که باید در این زمینه بیشتر کار شود تا صدای فلسطین مظلوم به کل جهان برسد و در این زمینه بیش از پیش جریان ساز باشیم.