به گزارش هنرآنلاین، محمدحسین اسماعیلی با اشاره به فعالیت‌های بخش هنرستان هنرهای زیبای سراسر کشور اظهارداشت: هنرستان‌های هنرهای زیبا جایگاه والایی در حوزه آموزش‌های هنری دارد و در راستای سیاست توسعه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، توسعه و تقویت هنرستان‌ها در دستور قرار گرفته است و همچنین اقداماتی همچون تالیف و تصحیح کتب درسی، امور مالی، ساختار و چارت هنرستان‌ها، کیفی‌سازی آموزش، نحوه جذب اساتید و هنرجو در قالب یک برنامه چهار ساله در حال اجرا است.

وی گفت: از مجموع ۶۰ هنرستان هنرهای زیبا ۱۲ هنرستان جدید از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تأسیس شده که یک رکورد در راه‌اندازی هنرستان‌های هنرهای زیبا محسوب می‌شود و طی یک سال و نیم اخیر، حدود ۲۰ رشته به رشته‌های هنرستان‌های هنرهای زیبا اضافه شده است، همچنین در سال تحصیلی پیش رو (مهرماه)، پنج باب هنرستان جدید افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی افزود: در راستای ساماندهی و به روزرسانی رشته‌های هنری، طی یک سال گذشته جلسات متعددی را در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش، کارشناسان و متخصصان این حوزه برگزار کردیم و ۲۵ عنوان کتاب جدید در حوزه آموزش‌های فرهنگی و هنری تالیف و رونمایی شده و در اختیار جامعه فرهنگی و هنری قرار گرفته است و این روند، بررسی، به‌روزرسانی رشته‌ها و استانداردهای فرهنگی و هنری ادامه پیدا خواهد کرد.

محمد حسین اسماعیلی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعداد هنرجویان هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور اظهارداشت: ۳هزار و ۶۰۰ هنرجوی دختر و ۳هزار و ۴۰۰ هنرجوی پسر و در مجموع بیش از ۷ هزار هنرجو در رشته‌های موسیقی (نوازندگی ساز ایرانی- نوازندگی ساز جهانی)، تجسمی (نقاشی- گرافیک)، نمایش، پویانمایی و سینما در هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور به تحصیل مشغول هستند.

وی با اشاره به تصویب ساختار و چارت سازمانی هنرستان‌های هنرهای زیبا گفت: بیش از یکهزار هنرآموز خانم و آقا در سراسر کشور شامل ۶۳۴ هنرآموز آقا و ۳۷۲ هنرآموز خانم و استاد مشغول به تدریس هستند و طی مذاکرات صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی کشور، چارت سازمانی و کلیات ساختار هنرستان‌ها در کل کشور تصویب شده است تا انتخاب مدیران، مدرسان، کادر اداری و... براساس قوانین و مقررات و ضوابط جاری کشور صورت گیرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: برای تقویت و کیفی‌سازی حوزه‌های آموزشی و پرورشی در هنرستان‌ها به منظور تربیت استعدادهای هنری، ساماندهی به کارگیری و توانمندسازی اساتید و مربیان هنرستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و در این راستا مقرر است به صورت ویژه از ظرفیت و توانمندی‌های بانوان هنرمند و متخصص در هنرستان‌های هنرهای زیبای دخترانه به نحو شایسته و برنامه‌ریزی شده بهره‌برداری شود.