گروه معماری هنرآنلاین: پاویون کشور اسپانیا با شعار «هوش برای زندگی» به دنبال ترکیب نبوغ، خلاقیت و ظرفیت‌های نوآورانه به عنوان ابزارهای اساسی و ضروری برای حفظ زندگی، تنوع زیستی و همچنین ایجاد آینده‌ای پایدار است.

 پاویون اسپانیا با مساحت ۵۸۰۰ مترمربع توسط استودیوی معماری Amann-Cánovas-Maruri در منطقه پایداری‌ طراحی شده است. این غرفه با ۱۴ برج مخروطی شکل رنگارنگ با پانل‌های فتوولتائیک فوق‌ سبک و انعطاف‌پذیر توسط شرکت اسپانیایی TSO ساخته شده است. این برج‌های خنک کننده هوای مطبوع داخل سالن را تامین می‌کنند.

 در طبقه پایین یک جنگل مصنوعی با چاپ سه بعدی با عنوان «جنگل آینده» قرار گرفته که قادر به تولید اکسیژن و جذب CO2 است و به عادات پایدار مردم واکنش نشان می‌دهد. این فضا ترکیبی از طراحی، هنر و فناوری برای ایجاد یک تجربه منحصر به فرد است که در آن غنای میراث اسپانیایی، علم، تنوع زیستی، نوآوری در پایداری و اقتصاد دورانی را به نمایش می‌گذارد.

 از جمله دیگر فضاهای این پاویون، نمایشگاه  Destellos است که مشارکت اسپانیا را در فرهنگ جهانی نشان می‌دهد. 

این پاویون، قطعه سه صفحه‌ای مجسمه مانندی به شکل حلقه به هم پیوسته معلق را که توسط استودیو دانیل کانوگار هنرمند اسپانیایی طراحی شده را در فضای دهلیز پاویون نصب کرده است. ال دینامو، یک اثر سمعی و بصری تعاملی است که در همکاری با فرانسیسکو لوپز آهنگساز اسپانیایی ساخته شده است. این قطعه به شکلی طراحی شده که با نرده‌های جانمایی شده در امتداد رمپ‌های حرکتی در تعامل است و براساس حرکت بازدیدکنندگان تغییر می‌کند.

در طول شش ماه اکسپو، در مجموع ۳۲ شرکت اسپانیایی با بیش از ۲۰۰ هنرمند، آثار فرهنگی خود را در دبی ارائه خواهند کرد. همچنین حدود ۱۰۰ اجرا در پاویون اسپانیا میزبان بازدیدکنندگان است. 

اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.