عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در گفت وگو با "هنرآنلاین" با اشاره به تقویت دیپلماسی فرهنگی با توجه به سفیر اخیر وزیر فرهنگ به روسیه،اظهار کرد: عمیقا به دیپلماسی عمومی اعتقاد دارم و به نظرم زیربنای یک دیپلماسی موفق و پایدار در حوزه سیاسی دیپلماسی عمومی است.

وی افزود: زمانی که در صداوسیما حضور داشتم در حوزه دیپلماسی رسانه ای اقدامات متعددی انجام دادیم و در حال حاضر هم در حوزه دیپلماسی فرهنگی و گردشگری فعالیت های موثری می توان انجام داد.

وی تصریح کرد: وزارت میراث و وزارت ارشاد همکاری و هماهنگی های خوبی در حوزه دیپلماسی فرهنگی دارند؛ لذا زمانی که وزیر فرهنگ سفرهای بین المللی دارند از ناحیه وزارت میراث هم احساس ماموریت می کند، زمینه گردشگری را در سایر کشورها فراهم می کند و دیدگاه های وزارت میراث را منعکس می کند.

وی با تاکید بر اینکه تعامل و همکاری بین وزارتخانه  های میراث فرهنگی و ارشاد در حوزه دیپلماسی عمومی از سطح بالایی برخوردار است، یادآور شد: متقابلا وزارت میراث هم در سفرهای خارجی فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی را ترویج می کند و این دو وزارتخانه باید همچنان دست به دست دهند و از مزیت های گردشگری، فرهنگی و داشته های غیرسیاسی خود مثل فرهنگ بهره ببرند زیرا همین موضوع منجر به تقویت دیپلماسی سیاسی می شود.