ادنا زینلیان استاد دانشگاه و طراح لباس تئاتر، درباره میزان کارآمدی دروس دانشگاهی رشته طراحی لباس به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: سرفصل‌های درسی تنها یک کلمه هستند و باید دید چیزی که نوشته شده تحت عنوان چه محتوایی ارائه داده می‌شود. مفید بودن آنها بستگی به استاد و مهارت‌های او دارد که چگونه می‌تواند آن سرفصل را با توجه به نیاز روز در خدمت دانشجو قرار دهد.

او با اشاره به اینکه در سه زمینه تدریس، طراحی لباس مد وطراحی لباس تئاتر فعالیت می‌کند گفت: دروس دانشگاهی در وزارت علوم بازنگری شده و بعضی واحدها به دروس این رشته اضافه شده و با وجود بعضی مشکلات توانستیم کارهایی انجام دهیم. اما باید دروس مابین دانشگاه ها هماهنگ باشد و در ارائه آنها تفاوتی وجود نداشته باشد. در دانشگاه‌های ما عنوان دروس یکی است ولی در هر دانشگاه چیزی که دانشجو یاد می‌گیرد با دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها فرق می‌کند و کیفیت آموزش به استاد، تحصیلات آکادمیک و تجربه او در آن رشته بستگی دارد.

زینلیان که 30 سال سابقه تدریس در دانشگاه دارد ادامه داد: در عمل باید دید که یک استاد چگونه می‌تواند اطلاعات و تجربیات خود را با هم ادغام کند و به دانشجو انتقال دهد. استاد باید دانشجوی خود را زیر بال بگیرد تا او از نظر عملی هم به رشد برسد. بعضی از اساتید ما تئوریسین هستند و خودشان نمی‌توانند موضوعی را که بیان می‌کنند پیاده کنند. من فکر می‌کنم این همه تعارف را باید کنار گذاشت و پذیرفت که عملی بودن قضیه مهم است.

او افزود: مد یعنی هر آن چیزی که تا به امروز نبوده است. ولی وقتی نگاه می‌کنیم خیلی چیزها را تکراری و کپی شده می‌بینیم. جوانان خیلی خوبی در طراحی لباس داریم که باید به آنها کمک کنیم تا خلاقیت خود را پرورش دهند.