گروه مد و لباس هنرآنلاین: چکمه‌های بلند تا زانو، یکی از محبوب‌ترین پوشیدنی‌ها برای فصل زمستان هستند که نه‌فقط با سرما و برف که با لباس‌های بافت زمستانی و ژاکت‌های سنگین به‌شدت همخوانی دارند.

ساختار یک بوت تا زانو به سایر اجزای پوشش جلوه‌ای خاص می‌بخشد که البته دانستن نکاتی درباره آن‌ها می‌تواند به دوام آن‌ها در کمد لباس‌هایمان کمک بسزایی کند.

این روزها، چکمه‌ها را می‌توان از مواد مختلفی تهیه کرد، از چرم طبیعی گرفته تا چرم گیاهی و لاستیک. انتخاب مواد مناسب به ترجیح شخص و همچنین نیازهای عملکردی افراد بستگی دارد. در میان گزینه‌های موجود، چرم به دلیل ظاهر تماشایی و دوام آن یک انتخاب مناسب است. پارچه جیر ظاهری متفاوت دارد اما تمیز نگه‌داشتن آن سخت‌تر به نظر می‌رسد به‌ویژه وقتی از رنگ‌های روشن آن استفاده کنید. همچنین چکمه با چرم کروک یا چرم برجسته با پوست مار می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

نکته دیگر؛ خیلی‌ها چکمه‌ها را دوست دارند زیرا قد آن‌ها به‌اندازه چند اینچ بلندتر به نظر می‌رسد، بدون اینکه درد پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند را تحمل کنند. برخی پاشنه چکمه‌ها می‌توانند تا 1 اینچ ارتفاع داشته باشند درحالی‌که ارتفاع پاشنه برخی دیگر به بیش از 4 اینچ می‌رسد.

تصمیم‌گیری در مورد ارتفاع پاشنه به زمان و مکان پوشیدن چکمه بستگی دارد. از سوی دیگر، یک پاشنه کوتاه‌تر و ضخیم‌تر، یک چکمه مناسب برای روزمره را ارائه می‌کند که هنگام قدم زدن در شهر، پا را اذیت نخواهد کرد.

و اما مدل انگشتان پا هم در انتخاب موفق مؤثر است. مربع، گرد، بادامی، نوک‌تیز! گزینه‌های امروزی شکل انگشت پا در طراحی بوت‌ها بی‌پایانند. چکمه پنجه مربعی ظاهری قدیمی و کلاسیک ارائه می‌کند. چکمه‌های نوک‌تیز ظاهری جذاب ایجاد می‌کنند و برای مهمانی‌ها عالی هستند. برای افراد ریزه اندام، چکمه انگشت نوک‌تیز توصیه می‌شود.

چکمه‌ها برای ماه‌های سردتر تولید می‌شوند اما همه آن‌ها نمی‌توانند به‌طور یکسان با عناصر فصل سرما مقابله کنند. علاوه بر بررسی مواد ضد آب و عایق، باید به قسمت پایین کفش و عاج نگاه کنید. و نکته مهم دیگر آنکه اکثر چکمه‌های بلند، کفی‌های صافی دارند که هنگام راه رفتن در باران یا برف، هیچ چسبندگی با سطح زمین به وجود نمی‌آورند و ممکن است برای رفت‌وآمد در یک روز زمستانی خطرناک باشند.

در ادامه، تصاویری از بوت‌های بلند محبوب را ببینید که برندهای مطرح در سال‌های اخیر طراحی و عرضه کرده‌اند: