به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری هفتمین جشنواره مد و لباس فجر، علی اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه مد و لباس استان گلستان درباره برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس و قرار گرفتن در رتبه نخست برگزار کنندگان جشنواره‌های استانی مد و لباس در کنار سه استان دیگر بیان کرد: خوشبختانه ما در استان گلستان هنرمندانی را داریم که مشتاقانه از تمامی رویدادهای این حوزه استقبال می‌کنند و شاهد حضور حداکثری آن‌ها در جشنواره مد و لباس هستیم.

او اذعان داشت: خوشبختانه جشنواره‌های استانی مد و لباس فجر، علم و هنر را به یکدیگر نزدیک کرده است و به پیشرفت‌های درخور توجهی نائل آمده‌ایم.

فضیلت با اشاره به فعالیت چشمگیر دانشگاه‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشگاهی در حوزه مد و لباس اظهار داشت: این میزان اهمیت به حوزه مهم پوشاک در حوزه علمی طراحان را ترغیب می‌کند تا ضمن اینکه به نقش بسزای خود در اعتلای سطح کمی و کیفی مد و لباس اسلامی ایرانی پی برند، همچنین تلاشی ایجاد شود تا طراحان و تولیدکنندگان ضمن آشنایی با یکدیگر، مسیر همکاری و همراهی را برای خود فراهم کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه مد و لباس استان گلستان افزود: در استان ما از اقوام مختلف زندگی می‌کنند و از آنجا که دارای بنیه تاریخی بالایی نیز هستیم، مسیر حرکت طراحان با الهام از داشته‌های موجود به سمت جلو است و روز به روز بیشتر برای پاسخگویی به سطح تنوع و نیاز در جامعه ایرانی عزم خود را جزم می‌کنند.

او در خاتمه گفت: امید است تا با تداوم برپایی جشنواره‌های استانی مد و لباس فجر، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این هنر صنعت در سطح کشور باشیم و با قرار گرفتن علم و تجربه در کنار یکدیگر به پیشرفت‌های درخور نائل آییم.

هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از ششم تا سیزدهم اسفندماه همزمان در تهران و چندین استان کشور برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه‌های استانی این جشنواره از مدت‌ها پیش در سایر استان‌های کشور آغاز شده است.