سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حمیدرضا برقعی دبیر سومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب "مستور" درباره روند برپایی این دوره از کنگره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سومین کنگره همچون دوره‌های گذشته با هدف تبیین فرهنگ عفاف و حجاب با زبان شعر برگزار می‌شود و امتیاز ویژه این کنگره، نگاه به اشعار با نگاهی خاص در زمینه عفاف اجتماعی بوده که البته به دلیل وجود برخی خلأها در حوزه شعر کودک و نوجوان، این عرصه در این دوره از کنگره مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

برقعی ادامه داد: خوشبختانه در این دوره، شاهد استقبال درخوری از سوی هنرمندان و شعرای سراسر کشور بودیم و مشارکت و حضور شاعران در عرصه شعر عفاف و حجاب بسیار پررنگ بوده است.

دبیر سومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب از تمدید مهلت ارسال آثار تا 25 بهمن‌ماه 96 خبر داد و گفت: قرار است مراسم اختتامیه این رویداد پس از پایان کار هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شود.

او با اشاره به اینکه شعر گفتن با موضوع عفاف و حجاب، کار راحتی نیست بیان کرد: تاکنون طی دوره‌های قبلی بانوان در این عرصه فعالیت‌ جدی‌تری داشته‌اند و اشعاری کوششی، جوششی و عاطفی در این زمینه ارائه و در دو مجلد چاپ شده‌اند.

برقعی با تأکید بر اینکه در دوره سوم کنگره ملی شعر عفاف و حجاب، اشعار در همه قالب‌های کلاسیک و نو، ترانه و سرود، شعر کوتاه و ... پذیرفتنی است و بخش ویژه به شعر کودک و نوجوان اختصاص دارد اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری در پرداختن به سرود و نواهای انقلابی باعث شد که این بخش را در کنگره بگنجانیم و در دوره دوم هم توجه ویژه این به این موضوع داشته‌ایم.

دبیر سومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب در ادامه افزود: معمولاً کنگره‌های موضوعی با استقبال خوبی مواجه نیستند، اما کنگره عفاف و حجاب با استقبال خوبی در مدت سه دوره برگزاری مواجه بوده و حجم زیادی از آثار در مراحل مختلف به داوری رسیده است.

او گفت: مهم‌ترین مسئله برای ما، دیده شدن آثار شاعران است. اسماعیل آذر یکی از برنامه‌های مشاعره خود را به کتابی که سال گذشته خروجی کنگره بود، اختصاص داد که نشان‌دهنده تأثیر این کنگره است و همچنین اشعار برگزیده دوره‌های قبل در هفته عفاف و حجاب بر روی بنرهای سطح شهر چاپ شدند که نشان می‌دهد شهرداری و صداوسیما نگاه خوبی به این رویداد داشته‌اند.

سومین کنگره ملی شعر عفاف و حجاب، اسفندماه 96 و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.