سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سومین همایش مد و پوشش اسلامی ایرانی با کسب مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در راستای هماهنگی و برنامه ریزی برای ایجاد پایگاه اجتماعی جهت برگزاری هرچه باشکوهتر کارگاه های عفاف و حجاب آبان 96 در رشت  و با هدف ایجاد بازار رقابتی، ایجاد فضای کسب و کار، درآمد زایی و  آماده سازی زیرساختارهای جشنوارهای بومی و محلی برگزار شد.

همچنین در  گزارش عملکرد این استان‌ آمده است:

می توان به ملل و اقوام مختلف متناسب با وضعیت جغرافیایی خود دارای پوشش های متنوع و گوناگون بوده اند. طراحی این پوشش ها متناسب با هویت مردم منطقه و بیانگر  پیشینه، موقعیت فرهنگی، مذهبی و اجتماعی افراد بود. در کشورهای مسلمان نیز اقوام مختلف با در نظر گرفتن قواعد اسلامی و نیز حفظ پوشش برگرفته از سنت و فرهنگی بومی خود، پوشش های نوین را برگزیده اند.

تشکیل کمپین مد و لباس استانی، ایجاد فضای تک قطبی به نفع موسسات و برگزاری باشکوهتر جشنواره های استانی از دیگر اهداف برپایی این رویداد عنوان شده است.

اما آنگونه که در گزارش عملکرد استان‌ گیلان در زمینه پیشبرد اهداف قانون ساماندهی مد و لباس کشور آمده است، مهمترین مواردی که در دستور کار برگزار کنندگان این نمایشگاه قرار گرفته به شرح ذیل است:

1 -  ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی - ایرانی

2 - هدفمند نمودن اندیشه های نو در راستای تحقق اهداف جامعه  ایرانی و سوق دادن طراحان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه های اسلامی 

3 - ارتقاء سطح علمی و عملی طراحان و شناخت مباحث علمی جدید در زمینه طراحی، دوخت پارچه و لباس 

4 - ایجاد ارتباط طراحان با همدیگر و مراکز آموزشی و دانش آموختگان رشته های مرتبط با مراکز صنعتی، تولیدی و بازار در کشور 

6 - زمینه سازی برای کشف و ظهور استعدادهای خلاق

7 - ایجاد زمینه مناسب جهت معرفی طراحان جوان و ارتباط با جامعه و صنعت 

8 - ارایه نمونه ها و طرحهای خلاق و ابتکاری در زمینه پوشاک مناسب جامعه 

9 - زمینه سازی جهت  کارآفرینی 

مخاطبان :

متناسب با اهداف تدوین شده در جشنواره، مخاطبان را می توان به صورت زیر رتبه بندی نمود:

1 - دانشجویان و اساتید دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در رشته های هنر بویژه تکنولوژی طراحی دوخت، نساجی و طراحی پارجه و لباس 

2 – مجلات و سایتها و خبرگزرایها

3 -  متولیان امور فرهنگی در زمینه فرهنگسازی عفاف و حجاب 

4 – تولید کنندگان  و عرضه کنندگان صنعت پوشاک بانوان 

5 -  سازمانها  و نهادهای مربوط به امور بازرگانی و تجارت و فرهنگی و نظارتی

6 - دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، آموزش و پرورش، هنرستانهای فنی و حرفه ای ، سازمان فنی و حرفه ای استان  و آموزش دوره دوم متوسطه کاردانش

7 – طراحان مد و پوشش  ، آموزشگاههای طراحی دوخت و لباس

8 – اتحادیه های صنفی مرتبط

9 – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  ، اماکن نیروی انتظامی 

10 – اعضای کارگروه مد و پوشش اسلامی ایرانی

بخش های مسابقه سومین جشنوارهنیز به این شرح اعلام شد: 

١ – پوشاک بانوان ( جوان و بزرگسال ) شامل :

الف : پوشاک اجتماعی ( چادر – پوشش سر – مانتو اجتماع – پوشاک های جدید غیر از مانتو )

ب : پوشاک مشاغل

٢ – پوشاک آقایان ( جوان و بزرگسال ) شامل :

الف : اجتماعی ( رسمی و غیر رسمی )

ب : مشاغل

٣ – لباس کودک و نوجوان شامل :

الف : اجتماعی