سرویس مد و لباس هنرآنلاین: کمتر قومی یافت می‌شود که در دنیای امروز پوشاک سنتی خود را کاملا حفظ کرده باشد و این در حالی است که برای حفظ فرهنگ‌ها می‌توان طرح‌های امروزی را با پارچه‌ها و نقش و رنگ‌های گذشته به اجرا درآورد. 

برای حفظ اصالت و تنوع بخشی بهتر در پوشاک جوانان هر سرزمین با پیشرفت علم و تکنولوژی که حاصل نیاز روز افزون بشر به این صنعت است، صدمات زیادی به تولیدات سنتی مخصوصا جنبه‌های هنری و زیباشناسی و کاربرد مواد طبیعی در این رشته وارد کرده است. 

طراحی پارچه تلفیقی از هنر، علم و فناوری است. طراح پارچه باید شناخت لازم از اصول و مبانی هنر را داشته باشد، بطور کامل درک کند و به صورت علمی آن را فراگیرد. طراح پارچه برای موفقیت در کار خود احتیاج به هنر دارد زیرا حاصل کار او احتیاج به توان برقراری ارتباط با مخاطب دارد.

به جای بکارگیری و استفاده نقوش انتزاعی و گرافیکی برای حفظ کردن اصالت سنت می‌توان از موتیف‌های متاثر از نمادهای سنتی استفاده کرد. گرافیک و طرح‌های بومی در طراحی پارچه می‌تواند هنر و صنعت بافندگی را متحول کند. ترکیب گرافیک و هنر اصیل می‌تواند انگیزه صنعتگران را برای نوآوری افزایش دهد و در نتیجه بازارهای جهانی استقبال گسترده از طرح‌های ایران داشته باشند. 

با همین رویکرد، کارگاه آموزش تخصصی طراحی سنتی منسوجات با رویکرد استانداردهای جهانی ویژه طراحان پارچه به همت اداره کل آموزش، طراحی و ترویج معاونت صنایع‌دستی و همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود و ویژه طراحان پارچه است که با اصول و مبانی طراحی و نرم‌افزار فتوشاب آشنایی دارند.

کارگاه آموزش تخصصی طراحی سنتی منسوجات با رویکرد استانداردهای جهانی در دو هفته متوالی در تاریخ‌های ۴ آذر و ۱۱ آذر سال جاری در محل سالن کنفرانس گالری صنایع‌دستی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد از ساعت ۹:۳۰ تا  ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود.

جلسه نخست کارگاه آموزشی طراحی پارچه به‌ صورت دستی است و در جلسه دوم با کمک نرم‌افزار انجام می‌شود. این آثار به مدت یک هفته در نمایشگاهی متشکل از کارهای تولید شده فراگیران در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.