سرویس مد و لباس هنرآنلاین: حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه حوزه مد و لباس با تقدیر از عملکرد فعالان رسانه‌ای کشور گفت: این روز را به بهانه شهادت یکی از فرزندان همین حوزه به نام شما نامگذاری کرده اند و شرایطی برای تذکر و یادآوری زحمات، تلاش‌ها و اقدامات شما در طول سال مهیا شده است.

او با اشاره به اینکه تا چند سال پیش مرجعی برای معرفی رویکردها و فعالیت‌های این عرصه پر تکاپو وجود نداشت بیان کرد: امروز مفتخریم که میزبانی چندین رسانه و خبرگزاری را در بخش‌های مختلف داریم که خوشبختانه برنامه‌های گوناگون رسانه‌ای که با عناوین مرتبط با حوزه مد و لباس منتشر و ساخته شد، موضوع مد و لباس را در قالب یک دغدغه در جامعه معرفی کرد و بیشک یکی از مهمترین دستاوردهای فعالیت های این چند سال گذشته توجه عمیق به موضوع مد و لباس است.

قبادی ادامه داد: شاید در گذشته حجم محتویات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این حوزه را کمتر می شناختیم اما تلاش شما خبرنگاران موجب شد بخش عمده ای از ابعاد عرصه مد و لباس به روشنی در جامعه تبیین شود و امیدوارم این مسیر آغاز شده با قدرت، درایت و مدریت جامعه رسانه دنبال شود و بی شک هر اقدام رسانهای صرف نظر از تأیید و یا تقویت موضوع گامی رو به جلو و ارزشمند است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اینکه در کشورمان دچار این مسئله هستیم که باید حرف ها را از طریق رسانه به هم برسانیم اظهار داشت: در چنین شرایطی ما مسئولان نیز چاره های نداریم که از این شرایط نهایت بهره برداری مثبت را داشته باشیم. متأسفانه حتی برخی از مسئولین که تعدادشان بسیار محدود است ادبیاتی را در برابر اقدامات و موضوع مد ولباس دارند که تصور می‌کنم جز پوشیدن لباس هیچ تفکری بر این موضوع نداشته باشند و لازم است به خوبی نسبت به ابعاد این حوزه آشنا شوند.

قبادی با تأکید بر اینکه عملکرد جامعه خبرنگاران در حوزه مد و لباس سرنوشتساز است افزود: موضوع مد و لباس در ذات خود مفاهیمی را دارد که شاید شکافتن و پرداختن به آن یکی از وظایف رسانه باشد؛ به طور مثال ارتباط موضوع مهم امنیت ملی با مد و لباس نکته بسیار حائز اهمیت است که شاید کمتر به آن پرداخته‌ایم و کلیدواژگانی در قالب مفاهیم استراتژیک وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

او گفت: مثلا وقتی گروهی از برندهای غیر قانونی وارد کشور ما می شوند در بهترین شرایط به جنبه های اقتصادی آن توجه کرده‌ایم و  کمتر به حواشی منافع ملی که با موضوع امنیت ملی گره خورده می پردازیم اما وقتی یک برند و یک نشان خارجی در خیابان های تهران هویدا میشود این حاکی از قدرت نرم آن کشور مبدأ است پس وقت آن رسیده تا به این جمع بندی برسیم که حضور این برندها میتوانند مشکلات جدی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را ایجاد کرده، دیوارهای امنیتی کشور را به حداقل برساند و سرمایههای گسترده کشور ما را نابود کند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه افزود: موضوع دیگری که شاید کمتر به آن پرداخته شده نگاهی است که در حوزه مد و لباس به حوزه بهداشت و روان وجود دارد. کیفیت محصولات با روح و روان انسان ها سر و کار دارد و پرداخت به مسئله وظیفه عزیزان رسانهای است.

قبادی بیان کرد: موضوع با افتخار ساخت ایران نیز در حال اجرا است که دوام و قوام این مسئله وابسته به تلاش شما خبرنگاران است تا باور لازم برای پذیرش این مسئله در بین مردم به خوبی ایجاد شود.

قبادی در خاتمه با اعلام خبر برگزاری جشنواره مد و رسانه از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: این جشنواره برای نخستین بار و با هدف ایجاد هویت مستقل بخش رسانه از سایر بخش های جشنواره مد ولباس فجر برگزار خواهد شد چرا که ممکن بود در جشنواره فجر و با توجه به حجم انبوه فعالیت های آن، برغم اهمیت موضوع رسانه آنگونه که باید این بخش مورد توجه ویژه قرار نگیرد و با این رویکرد به زودی فراخوان نسختین جشنواره مد و رسانه از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منتشر می‌شود.