به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در متن این یاداشت که به مناسبت 17 مرداد و روز خبرنگار منتشر شده آمده است:

" بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس و حمد از آن خدایی است که به قلم و آنچه می‌نویسند، سوگند یاد کرد و اهمیت خردورزی و نوشتن را به آدمی خاطرنشان کرد.

هفدهم مردادماه در تقویم رسمی کشور به نام روز خبرنگار مزین گردیده است. آنان که رسالتشان آگاهی بخشی است. آنان که پیغامبران علم و روشنی بخشان ظلمت جهل‌اند.

خبرنگار مسئول انتقال مفاهیم و اخباری است که در جهان امروز و در هزاران نقطه دنیا رخ می‌دهد. نقد، تحلیل، بررسی، مداقه، ظریف بینی، موشکافی، ریزبینی و اشراف او به موضوع آنگاه که با هوشمندی او عجین می‌شود، حاصلش بارقه‌ای از علم و آگاهی است که به مردم هدیه می‌کند. این رسالت آنقدر می‌تواند اثرگذار باشد که جامعه‌ای را به سوی امید رهنمون شود و دریچه‌ای به آینده‌ای سپید بگشاید.

اهمیت این شغل در هر دوره از تاریخ متفاوت از دوره قبل است و شاید بتوان گفت هیچ دو دوره‌ای از تاریخ را نمی‌توان یافت که خبرنگار کارش را یکسان و مشابه انجام داده باشد، چرا که جوهره این کار، پویایی و حرکت است و ماهیتاً با ایستایی متضاد.

یک خبرنگار از آن جهت که می‌تواند رخدادهای حوزه فرهنگ، تاریخ و هنر اسلامی و ایرانی را فراگیر و جهانی کند، با طراح لباس شباهت می‌یابد چرا که او هم با استفاده از عناصر بومی سعی در به رخ کشیدن فرهنگ و هنر اسلامی ـ ایرانی دارد.

بر خود فرض می دانم این روز را به تمامی خبرنگاران ایران اسلامی تبریک گفته و از خداوند برایشان آرزوی توفیق روزافزون داشته باشم."