گروه فرهنگ و ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین - مسابقه کتابخوانی و خوانش کتاب «شیوه های تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) با تأکید بر نقش تربیتی مادران ائمه اطهار(ع)» اثر محسن جمالی همراه با جوایز ارزنده برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی صبح ظهور، مسابقه کتابخوانی و خوانش کتاب «شیوه های تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) (با تأکید بر نقش تربیتی مادران ائمه اطهار(ع))» اثر محسن جمالی به صورت غیرحضوری و آفلاین برگزار خواهد شد.

 

 

این مسابقه از شهادت حضرت زهرا(س) تا ولادت آن حضرت (از ۲۶ آذرماه الی ۱۳ دی ماه 1402) برگزار می شود.

به برگزیدگان این مسابقه به قید قرعه جوایز ارزنده (دو کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، دو کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی، پنج کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی و ۱۰ هدیه غیرنقدی دیگر) اهدا خواهد شد.

کتاب «شیوه‌های تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)(با تأکید بر نقش تربیتی مادران ائمه اطهار (ع)» در چهار فصل تألیف شده است؛ در فصل اول این اثر که به مبانی و مفاهیم اختصاص دارد، مبانی نظری تعلیم و تربیت در اسلام تبیین شده و حقیقت انسان و موقعیت انسان در جهان مورد اشاره قرار گرفته و در ادامه ضمن بیان هدف از آفرینش انسان، اصول عملی تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام مطرح و در ادامه تربیت در قرآن تبیین و تربیت در آثار اندیشمندان غربی و اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نویسنده در دومین فصل از اثر حاضر، به «آداب و روش‌های تربیتی زمینه ساز پیش از تولد» اشاره کرده است و در ابتدا، پس از اشاره به نقش انتخاب همسر در تربیت فرزندان، ویژگی‌های همسر شایسته را تشریح کرده و در پایان فصل مذکور، آداب مباشرت نیز بیان شده است.

در فصل سوم که با عنوان «آداب و روش‌های تربیتی زمینه ساز آغاز تولد» به رشته نگارش در آمده، به مباحثی از جمله اذان و اقامه گفتن در گوش نوزاد، کام برداشتن، پوشش نوزاد، تبریک و دعا، نام نیک، عقیقه، ولیمه دادن، تراشیدن موی سر نوزاد و صدقه دادن، و ختنه کردن پرداخته شده است.

«آداب و روش‌های تربیتی پس از تولد» عنوان چهارمین و آخرین فصل از این اثر است که برخی از این آداب عبارتند از: آمادگی‌های مربی (مادر)، طهارت روح و جسم، ارتباط با خدا، دانش اندوزی، توجه به جایگاه ویژه مادر، بایسته‌های مادرِ ویژه، ظرفیت‌های محتوایی و ابزاری، تکریم و احترام، معرفی الگو، هنر گرایی، بازی.

3 (2)

علاقه مندان می توانند جهت دریافت فایل pdf کتاب و سؤالات (به صورت رایگان) و شرکت در این مسابقه، به کانال بنیاد فرهنگی صبح ظهور در پیام رسان ایتا به نشانی @sobhezohor و یا آدرس اینترنتی www.sobhezohor.ir مراجعه کنند.