به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پروین پناهی با اعلام این خبر گفت: دبیر ادبی این داستان‌ها که قرار است در قالب یک مجموعه هم به چاپ برسند، استاد مجید راستی بود و هدی حدادی نیز مدیریت هنری این مجموعه را بر عهده داشت.

او در ادامه افزود: این کتاب‌ها که برای قصه‌خوانی بزرگتر‌ها و همچنین روخوانی بچه‌های بالای هشت سال مناسب است، شامل داستان‌های کوتاه طنزآمیز، تخیلی و افسانه‌ای است.

«وانت آبی قراضه» با تصویرگری مجید صابری‌نژاد، «اردک پزپزی و بز وزوزی» با تصویرگری سعیده کشاورز، «یک بچه زرافه‌ی صبحانه‌نخور» با تصویرگری مهشید آسوده‌خواه، «آقای کلوچه‌پز» با تصویرگری سحر خراسانی، «گلابتون و زنگوله‌ی هزارساله» با تصویرگری زهرا زرین‌پور و «سه غول کچل به_دنبال گنج» با تصویرگری محمدحسین ماتک عناوین این شش اثر جدید پروین پناهی از سری کتاب‌های مهتاب برای کودکان است.

به گفته پناهی از بین این شش اثر، کتاب «گلابتون و زنگوله‌ی هزارساله» با تصویرگری زهرا زرین‌پور برنده‌ جایزه‌ تصویرگری بین‌المللی فستیوال گاو اوکراین در سال ۲۰۲۰ شده که هر ساله در شاخه‌های طراحی، تصویرگری و گرافیک دیزاین در این کشور برگزار می‌شود.

انتشارات محراب قلم کتاب‌های تازه پروین پناهی را با شمارگان ٢٢٠٠ نسخه و قیمت هر جلد ١۵ هزار تومان برای گروه سنی (ب) روانه بازار نشر کرده است.

پروین پناهی، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است و پیش از این آثاری چون «شارلوی ٢٧٢۶»، «شاه و ماه»، «آلتای»، «تپه‌ی هفت دیو»، «هاچی و بالدرین» و «فوتی فروتی غوله» را به حوزه ادبیات کودک و نوجوان عرضه کرده است.