به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، برنامه‌ "جهان داستان..." که مقرر است همزمان با مناسبت‌‌های خاص ادبیات جهانی به منظور ایجاد تعامل فرهنگی و بهره‌مندی از تجارب نویسندگان صاحب نام و معتبر بین‌‌المللی و بررسی تاثیر آن‌ها بر ادبیات کودک و نوجوان کشور برگزار شود، در اواخر آذرماه به مناسبت یکصدسالگی جانی روداری به بررسی زوایای مختلف زندگی و آثار این برنده جایزه هانس کریستین آندرسن خواهد پرداخت.

بر همین اساس، ویژه برنامه زنده این مناسبت با حضور غلامرضا امامی، دبیر مجموعه ترجمه آثار روداری،؛ شهرام اقبال‌زاده، منتقد و آگاه به نظرات جک زایپس درباره روداری؛ آبتین گلکار مترجم "چیپولینو" یکی از آثار منتشرشده روداری در ایران؛ محبوبه خدایی مترجم زبان ایتالیایی و... برگزار خواهد شد. همچنین تهیه و انتشار پرونده‌ای برای جانی روداری شامل ترجمه دو مقاله درباره این نویسنده؛ یادداشت درباره معرفی‌های جانی روداری در ایران و آشنایی با آثار وی از دیگر بخش‌های این برنامه در دست تهیه "جهان داستان..." به شمار می‌رود.

جانی روداری نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و روزنامه‌نگار مشهور ایتالیایی متولد ۲۳ اکتبر ۱۹۲۰ و درگذشته ۱۴ آوریل ۱۹۸۰ است. "همه چیز با یک تمساح شروع شد"، ترجمه منوچهر صادق‌خانجانی، نشر سروش،  "ماجراهای پیازچه"، ترجمه مرضیه شجاعی دیندارلو، نشر شهر، "ماجراهای چیپولینو" ترجمه آبتین گلکار، نشر چشمه، "جلسومینو در سرزمین دروغگوها"، ترجمه آندرانیک خچومیان، نشر افراز و "داستان‌هایی برای سرگرمی"، ترجمه چنگیز داور پناه، نشر قطره از جمله آثار اوست که به فارسی ترجمه شده است.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیز سلسله نشست‌هایى را با موضوعات مختلف مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان برگزار کرد. حضور پژوهشگران و نویسندگان این حوزه و بحث، تبادل نظر، تحلیل و واکاوی ابعاد گوناگون ادبیات کودک و نوجوان توسط این کارشناسان که به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام این انجمن پخش می‌شد، مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان عرصه ادبیات و فرهنگ و هنر قرار گرفت.