به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، برنامه‌ "جهان داستان..." همزمان با مناسبت‌‌هایی همچون دریافت جایزه‌های جهانی، گذشت دوره‌ای مشخص از تولد برخی نویسندگان مانند صدمین سال تولد و همچنین به منظور ایجاد تعامل فرهنگی و بهره‌مندی از تجارب نویسندگان صاحب نام و معتبر بین‌‌المللی و بررسی تاثیر آن‌ها بر ادبیات کودک و نوجوان کشور، برگزار خواهد شد.

بر اساس آیین‌‌نامه این انجمن، برنامه‌ "جهان داستان..." برای پرداختن به نویسندگانی قابل اجراست که علاوه بر شهرت و اعتبار، تعدادی از آثارشان نیز به زبان فارسی ترجمه شده باشد. داشتن سبکی ویژه در خلق آثار و حضور در رویدادهای فرهنگی کشور مانند نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران، از دیگر عوامل تاثیرگذار در اجرای چنین برنامه‌‌ایی تلقی می‌‌شود.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیز سلسله نشست‌هایى را با موضوعات مختلف مرتبط با ادبیات کودک و نوجوان برگزار کرد. حضور پژوهشگران و نویسندگان این حوزه و بحث، تبادل نظر، تحلیل و واکاوی ابعاد گوناگون ادبیات کودک و نوجوان توسط این کارشناسان که به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام این انجمن پخش می‌شد، مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان عرصه ادبیات و فرهنگ و هنر قرار گرفت.