سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: سلمانی در خصوص برگزاری جشنواره شعر نیاوران به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما به همت آقای سجادی هر هفته برنامه‌های شعری داریم و هر سه‌شنبه شاعرهای خوب کشور به فرهنگسرای نیاوران دعوت می‌شوند و سروده‌های تازه‌شان را به نقد و بررسی می‌گذارند. این شعرخوانی‌ها نهایتاً به جشنواره شعر نیاوران منتهی می‌شود که اخیراً اختتامیه سومین دوره آن در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

دبیر جشنواره شعر نیاوران درباره سطح کیفی اشعار سومین دوره این جشنواره بیان کرد: سطح اشعار جشنواره خیلی خوب بود و به ویژه دوره سوم این جشنواره به نسبت دوره‌های قبل از کیفیت بالاتری برخوردار بود. این موضوعی است که هیئت داوران جشنواره هم آن را تأکید می‌کنند.

محمد سلمانی درباره برنامه‌های آموزشی فرهنگسرای نیاوران برای شاعران اظهار داشت: اصولاً جشنواره‌ها جنبه آموزشی ندارند، مگر این‌که چنین اتفاقی در حاشیه جشنواره‌ها رخ بدهد. برنامه‌های آموزشی فرهنگسرای نیاوران برای شعرا در همان سری برنامه‌های سه‌شنبه‌های نیاوران صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: در سه‌شنبه‌های نیاوران اشکالات شعری شعرای جوان مورد ارزیابی و بررسی منتقدان قرار می‌گیرد و جشنواره شعر نیاوران هم محلی برای ارزیابی اشعار است که بهترین کارشناس‌های ادبیات آن را داوری می‌کنند.