به گزارش هنرآنلاین، گزیده آثار تاریخی و نسخه‌های خطی با موضوع نوروز و بهار در نمایشگاه «بهار در گنج ملک» به نمایش درآمده‌اند. از نمونه آثار این نمایشگاه می‌توان به اسطرلاب مسطح شمالی، قطعه خوشنویسی دعای تحویل سال به خط ام سلمه (دختر فتحعلی شاه قاجار)، تمبر یک ریالی یادبود نوروز 1343، تصویر بر تخت نشستن جمشید در نوروز برگرفته از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی و تصویر کیومرس (کیومرث) برگرفته از نامه خسروان اشاره کرد.

همچنین نسخه‌های خطی تقویم‌الملوک، حافظ، زادالمعاد و نوروزنامه در کنار این آثار تاریخی، نماهایی جذاب از حضور نوروز و بهار طبیعت در تاریخ و فرهنگ این سرزمین به نمایش گذاشته‌اند.


تمبر یادبود نوروز 1343 در این نمایشگاه یکی از آثار ویژه به شمار می‌آید. پیشینه انتشار نخستین تمبرهای نوروزی در ایران به سال 1342 بازمی‌گردد. نخستین سری تمبرهای نوروز 1343 با نماد شکوفه بر دو زمینه جداگانه آبی و سبز با قیمت‌های ۱ ریال و ۵۰ دینار در 12 اسفند 1342 منتشر شده است.


نمایشگاه «بهار در گنج ملک» از 5 فروردین 1403 میزبان دوستداران فرهنگ و تاریخ به ویژه گردشگران نوروزی خواهد بود. کتابخانه و موزه ملی ملک، در دو بخش تالارهای موزه‌ای و کتابخانه‌ای، از روز یک‌شنبه پنجم فروردین تا پایان روز پنج‌شنبه نهم فروردین 1402 خورشیدی از ساعت 10 تا ساعت 17 (روز سه‌شنبه هفتم فروردین از ساعت 10 تا ساعت 21) در انتظار پژوهشگران و دوستداران آثار تاریخی و فرهنگی به ویژه گردشگران و تهران‌گردان می‌نشیند.