سرویس سینمایی هنرآنلاین: "خشم یک مرد صبور" (Fury of a Patient Man) اولین تجربه کارگردانی رائول آروالو جایزه بهترین فیلم این دوره جوایز گویا را از آن خود کرد که از آن به عنوان معادل اسپانیایی اسکار یاد می‌شود.

آکادمی فیلم اسپانیا در حالی "خشم یک مرد صبور" را به عنوان بهترین فیلم سال برگزید که "یک هیولا صدا می‌زند" (A Monster Calls) به کارگردانی خوان آنتونیو بایونا، با دریافت 9 جایزه از جمله در بخش بهترین کارگردان، عملاً پیروز بزرگ سی و یکمین دوره جوایز گویا بود که برندگان آن شنبه شب معرفی شدند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، تریلر "خشم یک مرد صبور" بجز جایزه گویا بهترین فیلم، جوایز بهترین کارگردان جدید، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی (داوید پولیدو و آروالو) و بهترین بازیگر مرد مکمل (مانولو سولو) را نیز از آن خود کرد.

"خشم یک مرد صبور" اولین بار در دنیا در بخش افق‌های هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و بعداً در بخش دیسکاوری جشنواره فیلم تورنتو 2016 نیز روی پرده رفت.

Fury of a Patient Man

"خشم یک مرد صبور" برنده جایزه گویا بهترین فیلم شد

داستان از اوت 2007 در مادرید آغاز می‌شود. مردی به نام کورو به جرم سرقت از یک مغازه جواهرفروشی به زندان محکوم می‌شود. او هشت سال بعد با این نیت که با دوستش آنا و پسرش، زندگی جدیدی را در پیش بگیرد، از زندان آزاد می‌شود، اما در موقعیتی غیرقابل انتظار قرار می‌گیرد و مردی غریبه به نام خوزه او را در مسیری نامشخص قرار می‌دهد.

"خشم یک مرد صبور" در مجموع در 11 بخش نامزد دریافت جوایز گویا 2017 بود.

از سوی دیگر، "یک هیولا صدا می‌زند" بجز پیروزی در بخش بهترین کارگردان، جوایز بهترین موسیقی (فرناندو ولازکز)، طراحی صحنه (ساندرا ارمیدا مونیس)، فیلمبرداری (اسکار فائورا)، تدوین (برنات ویلپلانا و جائومه مارتی)، کارگردانی هنری (یوخنیو کاباجرو)، چهره‌پردازی و مو (داوید مارتی و ماریسه لانگان)، صدا و جلوه‌های ویژه را هم گرفت.

"یک هیولا صدا می‌زند" داستان پسری است که با کمک یک هیولا با بیماری مادرش روبرو می‌شود. این سومین فیلم سه‌گانه بسیار تحسین‌شده بایونا با موضوع ارتباط مادر و فرزند است. بایونا جایزه خود را به تمام کسانی تقدیم کرد که مبتلا به سرطان هستند و به پدرش که به او قدرت دگرگون‌کننده فرهنگ را آموخت.

جایزه بهترین بازیگر زن به اما سوارز بازیگر "خولی‌یتا" (Julieta) به کارگردانی پدرو آلمودوار رسید. در اتفاقی عجیب، سوارز برای "La proxima piel " جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را هم از آن خود کرد.

با این حال، آلمودوار که اولین اسپانیایی است که ریاست داوران جشنواره فیلم کن را عهده‌دار می‌شود، در هیچ یک از شش بخش دیگری که فیلمش نامزد شده بود، پیروز نشد.

جایزه گویا بهترین فیلم اروپایی هم به "او" ساخته پل ورهوفن اعطاء شد. برندگان جوایز گویا با رأی بیش از 1200 عضو آکادمی فیلم اسپانیا انتخاب شدند.