سرویس سینمایی هنرآنلاین: سایت MI6-HQ که اخبار مربوط به مامور 007 را پوشش می‌دهد، با اعلام این خبر مدعی شد فیلم جدید جیمز باند در چند کشور فیلمبرداری خواهد شد.

به نوشته این سایت، یکی از لوکیشن‌ها شهر کوچک اوبرتیلیاش در اتریش است. شهردار این شهر تایید کرده است یک پروژه سینمایی به زودی در این شهر مقابل دوربین می‌رود. پیش از این گفته شده بود بخش‌هایی از جیمز باند 24 در نروژ فیلمبرداری خواهد شد.

همچنین گزارش شده است یک سکانس تعقیب و گریز با اتوموبیل در رم و یک سکانس نیز در مراکش فیلمبرداری می‌شود.

در همین حال استودیوهای پاین‌وود در بریتانیا بار دیگر میزبان فیلم جیمز باند خواهد بود.

دانیل کریگ بازیگر بریتانیایی برای چهارمین بار در نقش مامور 007 ظاهر خواهد شد. رالف فاینس، بن ویشاو، روری کینیر و نائومی هریس هم نقش‌های خود در "اسکای‌فال"، فیلم قبلی مجموعه را تکرار می‌کنند.

سام مندس فیلمساز برنده اسکار بازمی‌گردد تا جیمز باند 24 را کارگردانی کند که عنوان آن هنوز مشخص نشده است. انتظار می‌رود فیلمنامه تا ماه نوامبر کامل شود.

مایکل جی. ویلسن و بارابارا بروکولی فیلم را تهیه می‌کنند و جان لوگان فیلمنامه را می‌نویسد.

بازیگر نقش زن اصلی فیلم همین‌طور بازیگر نقش ضدقهرمان فیلم هنوز انتخاب نشده‌اند. پس از حضور موفق خاویر باردم در نقش ضدقهرمان «اسکای‌فال»، تیم سازنده فیلم‌های جیمز باند تصمیم گرفتند دنبال بازیگری با پرسونایی به همان اندازه جالب باشند.

پیش از این اعلام شده بود فیلم جدید جیمز باند 23 اکتبر 2015 در بریتانیا و 6 نوامبر 2015 در آمریکا اکران می‌شود، اما اکنون مشخص نیست فیلم تا این تاریخ آماده شود. "اسکای فال" نوامبر 2012 اکران شد و پرفروش‌ترین فیلم مجموعه جیمز باند همین طور پرفروش‌ترین فیلم تاریخ بریتانیا شد. این فیلم بیش از یک میلیارد دلار در دنیا فروخت.

مجموعه فیلم‌های جیمز باند، مامور از خود خاطرجمع و بسیار بااستعداد بریتانیایی از سال 1962 با "دکتر نو" آغاز شد. اولین بار شان کانری نقش مامور 007 را بازی کرد و پس از او جرج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتون، پیرس برازنان و اکنون کریگ در این نقش ظاهر شده‌اند.

ایندیپندنت / 16 سپتامبر