به گزارش هنرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست مشترک با شهردار تهران که به منظور هماهنگی برای برگزاری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد، با قدردانی از رویکرد فرهنگی مدیریت شهری تهران در ۲ سال گذشته گفت: در حوزه فرهنگ و هنر بیش از هر نهاد دیگری از همراهی‌های شهرداری تهران برخوردار بوده‌ایم، از این‌رو همراهی شهرداری تهران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل قدردانی است.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از جمله مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود. سال گذشته کشور شرایط ویژه‌ای را می‌گذراند اما ما توانستیم با همراهی شهرداری تهران این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

وزیر فرهنگ ادامه داد: امسال شرایط کاملا متفاوت است و شاهد رونق در سینمای ایران هستیم. هفته گذشته فروش گیشه از آمار ۱۰۰۰ میلیارد تومان گذشت و پیش بینی می‌شود رقم مخاطبان سینما تا پایان سال به ۳۰ میلیون نفر برسد. بر همین مبنا امیدواریم با همراهی و وفاق دو مجموعه وزارت ارشاد و شهرداری تهران جشنواره‌ چهل‌ودوم فیلم فجر نیز به بهترین نحو انجام شود.

مشترک

شهردار تهران نیز با تاکید بر همکاری میان دو دستگاه گفت: رویکرد شهرداری تهران پیشبرد کارها با وحدت و هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف بوده‌ است.

علیرضا زاکانی افزود: از ابتدای مسئولیت تاکنون سعی کرده‌ایم مسئولیت تمامی موارد مرتبط با تهران را بپذیریم، بر همین مبنا تلاش کردیم هر کاری را که در حوزه اختیارات‌مان بوده‌ است، به بهترین نحو انجام دهیم و هرجایی هم که وظیفه‌ای متوجه شهرداری تهران نبوده‌ است، سعی کرده‌ایم به دیگر دستگاه‌ها در انجام وظایفشان کمک کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: بر اساس همین روحیه مسئولیت‌پذیری اکنون نیز مانند دو سال گذشته آماده همکاری کامل با وزارت ارشاد در برگزاری رویدادهای فرهنگی هستیم.