به گزارش هنرآنلاین، در ابتدای نشست حمید صالحی دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار از ویژگی‌های دوره سیزدهم گفت و یاد و نام حاج نادر طالب‌زاده، دبیر فقید دوازده دوره گذشته را گرامی داشت. در ادامه نماهنگی از مرحوم طالب‌زاده به نمایش درآمد و سپس پدر شهید آرمان علی‌وردی درباره فرزندش گفت: آرمان را نمی‌توان در چند کلمه توصیف کرد. او متدین، مذهبی و امام حسینی بود. همیشه برای همنوع خود پیشقدم می‌شد در سیل، کرونا و… 

سعید خورشیدی، مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره عمار یاد و خاطره همه شهدا را گرامی داشت و افزود: برای جشنواره عمار افتخاری است که مراسم آغازین خود را در چنین مکانی برگزار می‌کند. ما معتقدیم خانواده، مرام و آرمان‌های شهدا پشتوانه حقیقی جشنواره عمار هستند و برگزاری چنین مراسم‌هایی و حضور خانواده شهدا صرفاً یک امر نمادین نیست. برداشت ما این است که تجدید میثاق، ارتباط با خانواده شهدا کارکرد نمادین ندارد، بلکه به ما یادآوری می‌کند قرار است در پناه شهدا و استمراربخش چنین آرمان‌هایی باشیم.

خورشیدی افزود: بناست روایت زن ایرانی موضوع محوری جشنواره امسال باشد. هر سال یک موضوع محوری داریم که امسال روایت زن ایرانی است و معتقدیم ظلم رسانه‌ای به آن وجود دارد. انقلاب اسلامی به زن ایرانی نشان داد حضور در اجتماع با ارزش‌های دینی و اسلامی تعارض ندارد. دستاورد انقلاب اسلامی برای زن ایرانی درس‌آموز است. امیدوارم فیلمسازان و هنرمندان جریان انقلاب به این موضع توجه کنند.

در ادامه نوبت به سهیل اسعد، دبیر جشنواره عمار رسید که سخنانش را با قدردانی از شخصیت حاج نادر طالب‌زاده آغاز کرد و گفت: ما به‌عنوان فرزندان ایشان این مسیر را ادامه می‌دهیم و وارثان حاج نادر هستیم. جشنواره عمار ویژگی‌هایی دارد از جمله پیوند هنر، اندیشه و رسانه و من هم به خاطر همین ویژگی‌ها وارد این عرصه شدم. در دوران زندگی در آرژانتین بازیگر تئاتر بودم و برایم این یک اساس بود کاری که می‌کنم هنر داشته باشد.

اسعد ادامه داد: مسأله دیگر توجه به بعد بین‌المللی بود. به نظرم فضای هنری و رسانه‌ای انقلاب نباید در مرزهای ایران محدود بماند. افتخارم این است که طلبه حوزه علمیه قم هستم و بزرگ‌ترین هویت من مبلغ بودن است. من با هنرمندان جلسه داشته‌ام و در ملاقات با رضا کیانیان گفتم بازیگر بودم و بعد طلبه شدم اما او گفت قصه‌اش برعکس است. اشتباه من این بود که گفتم باید بازیگری را ترک کنم تا طلبه شوم و اشتباه کیانیان این بود که گفت باید طلبگی را رها کنم تا بازیگر شوم؛ در حالی که این دو مقوله از هم فاصله‌ ندارند.

دبیر جشنواره فیلم عمار سخنان خود را با گفتن خاطره‌ سیدحسن نصرالله از تاثیر پخش سریال «یوسف پیامبر» در خلوت شدن خیابان‌های جنوب بیرون و خاطره خود از پیامدهای نمایش فیلم حضرت مریم(س) در ونزوئلا به پایان برد و در آخر نشست هم محل شهادت آرمان علی‌وردی گلباران شد.