گروه سینمایی هنرآنلاین: هفتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز انجمن کارگردانان آمریکا بامداد امروز به وقت ایران با اجرای جاد اپتاو، کمدین آمریکایی در بورلی هیلتن لس‌آنجلس برگزار شد و جین کمپیون ۶۷ ساله با «قدرت سگ» جایزه بهترین کارگردان را از آن خود کرد. مگی جیلنهال هم با «دختر گمشده» جایزه بهترین کارگردان اول را به دست آورد و بری جنکینز با «راه‌آهن زیرزمینی» بهترین کارگردان بخش سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی لقب گرفت.

جایزه انجمن کارگردانان آمریکا از مهم‌ترین نشانه‌های درخشش احتمالی در مراسم اسکار است. به بیان دیگر، از سال ۱۹۴۸ که نخستین جایزه به جوزف لئو منکیه‌ویتس اهدا شد، تنها هفت بار برنده اصلی انجمن کارگردانان آمریکا نتوانسته جایزه اسکار بهترین کارگردانی را هم ببرد. سال گذشته کلویی ژائو با «سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها» هر دو جایزه را برد اما دو سال پیش جایزه DGA به سم مندس برای «۱۹۱۷» رسید و آکادمی اسکار جایزه بهترین کارگردانی را به بونگ جون-هو، سازنده «انگل» اهدا کرد.

کمپیون پیش‌تر در ۱۹۹۳ با «پیانو» برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شده و امسال می‌تواند جایزه بهترین کارگردانی نود و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را با «قدرت سگ» از آن خود کند. کنث برانا با «بلفاست»، پل تامس اندرسن با «لیکریش پیتزا»، استیون اسپیلبرگ با «داستان وست ساید» و دنی ویلنوو با «تل‌ماسه» دیگر نامزدهای بخش بهترین کارگردان فیلم بلند DGA بودند. هر چند در همین رشته جوایز اسکار ریوسوکه هاماگوچی با «ماشینم را بران» جایگزین ویلنوو شده است.