سرویس سینمایی هنرآنلاین: بنیسیو دل تورو ریاست داوران بخش نوعی نگاه هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن را عهده‌دار می‌شود. این بخش به استعدادهای نو اختصاص دارد.  

برگزارکنندگان جشنواره در بیانیه‌ای اعلام کردند: مردی که ریاست داوران بخش نوعی نگاه را به عهده می‌گیرد نه‌تنها یک عاشق فیلم بلکه بازیگری عالی است که کاملاً خود را وقف هنرش کرده است. او که متولد پورتوریکو و بزرگ‌شده در پنسیلوانیاست، هنرمندی است که هیچ مرزی نمی‌شناسد.

دل تورو هشت سال پیش به همراه تیم برتن رئیس و دیگر داوران بخش مسابقه اصلی، فیلم "عمو بونمی که می‌تواند زندگی‌های‌ گذشته خود را به یاد بیاورد" به کارگردانی آپیچاتپونگ ویراستاکول را به‌عنوان برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن انتخاب کرد.

در بخش دیگری از بیانیه جشنواره کن درباره دل تورو آمده است: او همیشه ژان ویگو و چارلی چاپلین را تحسین کرده و آرزویش دیدار با بلا لوگوسی، لان چینی، توشیرو میفونه یا همفری بوگارت بوده است. وقتی 20 ساله بود، فیلم "چهارصد ضربه" و جهان بی‌پایان فلینی، آیزنشتاین، برگمان، اوستاش و کوروساوا را کشف کرد و "جزیره عریان" کانتو شیندو فیلمی بود که همیشه می‌دید.

دل تورو 51 ساله در 2001 برای بازی در فیلم "قاچاق" برنده اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد و برای "21 گرم" هم نامزد اسکار بود. "مظنونین همیشگی"، "چیزهایی که در آتش از دست دادیم"، "چه"، "نگهبانان کهکشان"، "اسکوبار: بهشت گم شد" و "سیکاریو" از دیگر فیلم‌های اوست.

هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن 8 تا 19 مه برگزار می‌شود.

سال گذشته اوما تورمن بازیگر آمریکایی رئیس داوران بخش نوعی نگاه کن بود و "لِرد" به کارگردانی محمد رسول‌اف از ایران به عنوان بهترین فیلم این بخش انتخاب شد.