گروه سینما و تئاتر هنرآنلاین، ندا ابوالقاسمی فرد، بازیگر نمایش «مهندس واشینگ کلوز» در گفت وگو با خبرنگار  هنرآنلاین گفت: همواره تمایل داشتم تا کاری را بازی کنم که حرفی برای گفتن داشته باشد و دغدغه‌ای مخصوصا در حوزه زنان در آن نهفته باشد؛ علاوه براین، همزاد پنداری مخاطب و ملموس بودن شخصیت‌ها در جامعه برایم بسیار حائز اهمیت بوده و هست. براین باورم که یک اثر هنری نباید شعاری باشد و باید به نوعی بیان شود تا همه افراد آن را لمس کرده باشند.

او ادامه داد: این نمایش یک قهرمان خانوم هنرمند با دغدغه‌ها و چالش‌های بسیار دارد که مجبور به انجام شغل دیگری جهت کسب درآمد است. متن را بسیار دوست داشتم و با بیان هر دیالوگ بیشتر آن را لمس کردم؛ خط به خط این نمایشنامه در جامعه ما قابل لمس است.

این هنرمند بیان کرد: بسیاری از ما کاملا ناخواسته و بدون آگاهی از شرایط متاسفانه با یک حرف و یک عمل تزلزلی را برای یک انسان بوجود می‌آوریم و از کنار آن عبور خواهیم کرد. اینکه مخاطب پس از خروج از سالن به این فکر می‌کند که ممکن است در یکی از این جایگاه قرار داشته باشد بسیار جذاب است.

او افزود: در ابتدا قرار براین بود تا اثر به صورت مونولوگ روی صحنه برود اما با طراحی کارگردان نمایش کاراکترهای دیگر روی صحنه آمدند و توانستند علاوه بر دیالوگ‌ها، در موقعیت‌های گوناگون فضای طنزی را برای مخاطب ایجاد کنند. امروزه پر فروش ترین فیلم‌های سینما نیز کمدی هستند و به نوعی می‌توان گفت مخاطب تمایل دارد تا برای دقایقی تمایل دارد تا از فضای غم و اندوه بیرون برود، بنابراین وجود موقعیت طنز بسیار به ما کمک کرد و یک طنز اجتماعی تلخ را تولید کردند که مفهوم نمایش را بیشتر به مخاطب منتقل می‌کند.

ابوالقاسمی فرد2

ابوالقاسمی فرد در رابطه با کاراکتر خود گفت: بالغ بر ۳ ماه برای خلق این کاراکتر تلاش کردم؛ باتوجه براینکه در ابتدا تصمیم بر اجرای مونولوگ بود، کار کمی برایم دشوارتر بود. در ابتدا برایم بسیار سخت بود اما خوشبختانه آنچه مد نظر کارگردان و ذات و شخصیت درون متن بود خلق شد و از یک جایی به بعد این سختی برایم لذت بخش شد.

او ادامه داد: به عمق فشار و سختی که این کاراکتر تحمل می‌کند بسیار فکر کرده‌ام و حتی بیرون از صحنه نمایش نیز به همه دیالوگ‌هایش فکر می‌کنم تا حدی که شاید بتوانم بگویم می‌توانم گریه کنم که یک انسان برای گذران زندگی خود چه مقدار از خودش گذشته است.

بازیگر نمایش «مهندس واشینگ کلوز» بیان کرد: تئاتر همواره محجور واقع شده و همه افرادی که در آن مشغول به کار هستند یک عشق وافر به هنر نمایشی داشته و دارند؛ بسیار برای این حوزه ارزش قائل هستم و امیدوارم روز به روز آثار فاخر و زیباتری با دغدغه‌های ارزشمند تولید شود.

او در پایان تاکید کرد: «مهندس واشینگ کلوز» یک اثر دغدغه‌‌مند است و مخاطب با کاراکتر اصلی آن می‌خندد و گریه می‌کند؛ امیدوارم مخاطبان بیشتری به تماشای این اثر بنشینند تا تاثیر گذاری بیشتری را در جامعه شاهد باشیم چراکه این امر نیاز جامعه امروز ماست.

گفتنی است این نمایش به کارگردانی مهدی رکنی در سالن شماره3 پردیس تئاتر شهرزاد در حال اجراست.