گروه سینما هنرآنلاین: برای درگذشت ناصر طهماسب کمتر کسی را پیدا می‌کنید که برای از دست دادنش آه نکشیده باشد. صدای پرقدرت و پرحجمی که فرکانس آن تا اعماق وجود شنونده نفوذ می‌کرد و بی‌آنکه حواشی مخاطب  را سرگرم کند شنونده در میان امواج صدایش غرق می‌شد. طهماسب رفت، همان‌طور که سایر هنرمندان بزرگ و حتی انسان‌ها روزی از این دنیا بار سفر می‌بندند و به خانه ابدی می‌روند اما آنچه می‌ماند نام و خاطره آدم‌هاست.

ناصر طهماسب معنای کامل یک هنرمند محبوب بود، محبوبیتی که از دل صداقتش به وجود آمد. محبوب بودن، تعریف درست و نقطه مقابل سلبریتی بودن است. جایی که این دو واژه بعد از خبر درگذشت ناصر طهماسب در مقابل هم قرار گرفتند. سلبریتی هایی که در مقابل محبوب‌ها صف‌آرایی کردند.

سلبریتی­ هایی که کارنامه‌شان از شعارهای آزادی بیان سیاه است و در روز امتحان رفوزه خارج می‌شوند. ناصر طهماسب محبوب بود چون صداقت داشت. گاهی کلمات در بیان درست معنای خود الکن می‌مانند. آنجایی که می‌خواهی تفاوت میان محبوب بودن و سلبریتی بودن را بیان کنی و نمی‌توانی منظور خود را برسانی اما درگذشت ناصر طهماسب آخرین درس را به یادگار گذاشت.

اینکه چرا می‌گوییم سلبریتی بودن روند درستی برای به شهرت رسیدن نیست و هنرمند باید محبوب باشد. هنرمند محبوب با مخاطبش صادق است. حرفش با عملش یکی است. محبوب‌هایی که برای به شهرت رسیدن ساختگی ادای روشنفکران را در نمی‌آورند. اینکه روزی بنا به مصلحت و منافع فردی  دم از آزادی بیان بزنند و روزی دیگر بنا به مصلحتی دیگر حرف خود را نقض کنند.

ناصر طهماسب صدای خاطر انگیز مردم ایران در لابه‌لای کم مهری برخی دوستانش آن‌چنان رنج کشید که برای روز درگذشتش وصیت می‌کند تا در سکوت و تنهایی تشیع شود. سکوتی که حتی  زمانی که زنده بود، هیچ‌گاه به شکایت دم نزد. امثال ناصر طهماسب در عرصه هنر و فرهنگ کم نیستند آن‌هایی که به دلیل طرز فکر متفاوت دچار انزوا و انفعال می‌شوند.

ناصر طهماسب در میان بی‌مهری برخی ها بار سفر بست. صدای ماندگاری که برای تجدید خاطره باید به سریال‌های ایرانی و خارجی بسیاری سر بزنیم. از شخصیت فرمانده کسلر با آن جنم و ابهت در سریال «ارتش سری» تا ابوالفتح مرموز و انتقام جوی سریال «هزاردستان» با بازی درخشان علی نصیریان؛ آقاجان با بازی نصرت کریمی در «دایی‌جان ناپلئون» و.... صدایی که  با بیش از 90 فیلم ایرانی و خارجی پیوند خورده است و صف عریض و طویلی از مستندسازان که برای مچ کردن تصاویرشان با صدای ناصر طهماسب لحظه‌شماری می‌کردند. شاید ماندگارترین کار طهماسب اثر درخشان هزاردستان باشد. طهماسب در این اثر هشت صدای مختلف داشت و نقش مهمی در خاطره‌انگیز شدن این سریال ایفا کرد.

کلام آخر آدم‌های زیادی به این دنیا می آیند و می‌روند اما تنها تعداد معدودی از انسان‌ها  استثنایی  و بی نظیرند؛ انسان هایی مانند ناصر طهماسب که در تاریخ هنر ایران تکرار شدنی نیستند.