رضا فیاضی بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین در ارتباط با ضرورت و اهمیت طرح حریم هنری تئاتر شهر که از روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی آغاز شد، گفت: فضاهای فرهنگی باید در تمامی ابعاد خود درخدمت فرهنگ و هنر قرار گیرد. موضوعی که در خارج از کشور هم  موضوعیت دارد.

وی گفت: در  خارج از کشور فضاهای فرهنگی در یک حریم فرهنگی واقع شده اند و کاربری های منفصل از این فضا را در اطراف خود ندارند.

 

رضا فیاضی

 

وی در ادامه گفت: این اتفاق خجسته برای شرافت خود تئاتر شهر است. شرافت هنرمندان و خانواده هایی که وارد این محیط می شوند و خواهان یک فضای فرهنگی سالم اند.

وی ادامه داد: نابهنجاری های پیرامونی این مکان تاریخی و فرهنگی علاوه بر ایجاد ناامنی بر فعالیت در این فضا هم اثرگذاری منفی داشته است.

 فیاضی در ارتباط با تاثیر این  حریم در بهبود شرایط بد امروز اطراف تئاتر شهر گفت: زمانی که این مکان فرهنگی حریمی داشته باشد و فضا را در قالب فعالیت های فرهنگی تعریف کنیم،  افراد غیر فرهنگی که با اهداف دیگری امروز در این فضا تردد دارند حضور پیدا نمی کنند.  

این کارگردان تئاتر در ارتباط با بهسازی حریم تئاتر شهر گفت: می توان با ساخت غرفه های فرهنگی در اطراف حریم این بنای تاریخی و فرهنگی جو حاکم در این فضای را بهبود بخشید و با دعوت از اهالی هنر و حتی اختصاص مکانی برای انجام فعالیت فرهنگی مختص کودکان فضای ناسالم امروز اطراف تئاتر شهر را بهبود بخشید.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تا امروز اجرایی شدن این طرح به تعویق افتاده است، گفت: یک مدیریت خوب و کارآمد نیاز بود تا بتواند این طرح را به سرانجام برساند و امروز آقای طاهری به همراه جمع دوستانشان این امر مهم را محقق کرده اند.